fallback

Големият проблем на електромобилите си остава високата им цена

Дори сериозните отстъпки не помагат за увеличаване на продажбите

Американската компания Cox Automotive анализира ситуацията на пазара на електрически превозни средства. Въпреки усилията на производителите, цените им все още остават доста високи, което се отразява негативно на потребителското търсене.

Автомобилните компании са продавали своите електрически превозни средства на пазара в САЩ със средна отстъпка от 6000 долара през първото тримесечие на 2024 г., показва проучването. Въпреки това огромен брой автомобили се трупат при дилърите.

Някои компании са отишли ​​по-далеч. Nissan, например, предлага своя електрически кросоувър Aryia с отстъпка от почти 16 000 долара. Това е почти една трета от препоръчителната цена на дребно на модела и това не включва данъчните облекчения. Nissan Ariya се продава за около 35 500 долара, а Nissan Leaf вече струва под 28 000 долара, докато Hynudai Ioniq 6 се предлага 36 500 долара, което е доста под цената на тези модели.

Cox Automotive дава и други примери - Mercedes-Benz продава своя EQS с отстъпка от 20 000 долара, което е 19% от цената на модела. Така сега електрически автомобил може да бъде закупен за по-малко от 105 000 долара. Производители като Tesla и Ford също намалиха цените на своите модели в опит да раздвижат пазара.

Към 1 април електрическите превозни средства са се задържали при дилърите средно 119 дни, съобщава Automotive News. В пика, регистриран в средата на февруари, този срок е бил 169 дни. За сравнение средният престой на бензиновите модели е 73 дни.

Намаляването на ценовите етикети е позволило значително да се намалим времето за продажба. Така след като цената на Mustang Mach-E падна в цената с 8100 долара, времето за доставка е намаляло от 314 дни през февруари до 140 дни през март. Nissan Ariya се продава за 94 дни, докато през февруари този срок е бил 159 дни.

Причината за нарастващото натрупване на електрически превозни средства при дилърите е спадът в търсенето. През първото тримесечие на 2024 г. електрическите превозни средства представляват 7,3% от продажбите на нови превозни средства, което е само 2,6% повече от година по-рано. За сравнение, продажбите на електромобили са нараснали с 46% на годишна база през първото тримесечие на 2023 г. и с 81% през 2022 г.

fallback
  • #28
    Гост ( преди 5 месеца )
    Дизела и Турбо защо са на нафта? Да не са луди да платят два пъти по висока цена за електрокар и да висят по зарядните.
  • #27
    Гост ( преди 5 месеца )
    Всички които пътуват на дълго ще бъдат принудени да зареждат скъпо на бързи зарядни.Застани на някой междуградски път и брой колко автомобила ще преминат.Защо тези хора не ползват електрокари,а предпочитат автомобил с ДВГ?
  • #26
    Гост ( преди 5 месеца )
    За всички клиенти,купили Тесла преди намалението е лоша новина,защото са платили повече и са прецакани.Не върви бизнеса на Тесла и са принудени да свалят цени.Закона за търсенето и предлагането,учи се по икономика в университета.В спортното училище за де били не се учат такива науки.
  • #25
    Гост ( преди 5 месеца )
    Няма значение колко автономия ще ползваш,а колко имаш в наличност. Всекидневно използвам малко автономия,за градско.Миналото лято обиколихме Европа с Королата,зареждаш за 5 минути и газ.Зимата ходя на ски,пътувам без да се притеснявам дали ще ми стигне заряда и да вися с часове по зарядни.
  • #24
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #17 ти наистина ли мислиш, че някой ще си купи електричка и ще зарежда всеки ден на бърза зарядна станция? Колко да са бързи и колко да са на брой че да може да не е проблем това? За момента гаража е единственото смислено и рентабилно решение за хора с ел.автомобил (и с още по-голяма сила за plugin hybrids PHEV)
  • #23
    Евтиното ( преди 5 месеца )
    Накрая излиза скъпо
  • #22
    Гостенино ( преди 5 месеца )
    Електромобилите са скъпи според тази статия а Тесла намали цените. Това добра новина ли е или лоша? Ако продължават в същия дух и цените на електромобилите са изравнят с цените на автомобилите с ДВГ, какво мислиш че ще се случи с продажбите? Хайде за разнообразие размърдай мозъка и произведи някоя мисъл, но гледай да не се претовариш че ще ти е за първи път.
  • #21
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Относно малката автономия, Ти колко минаваш с едно зареждане за 30 лв? Тази автономия стига ли ти? Повече или по-малко е от 400-500 км реална автономия на електромобил? Хайде кажи един недостатък от твоя гледна точка различен от първоначалната цена и се обоснови с цифри?
  • #20
    Гостенино ( преди 5 месеца )
    Направи една табличка в excel, отвори сайта на ЕСО и сайта на ibex и я попълни и дай резултатите за доказателство на теорията ти? За човекът който изминава 10000 км и за човека който изминава 100 000 км годишно. Дотогава не ни засипвай с логорея и графомания без да казваш нищо. Като кажеш скъпо дай сравнение . Като кажеш бавно сметни колко ти отнема 52 седмици по пет минути и го сравни с 10 секунди зареждане на две седмици в гаража. Сметни колко е обезценката на хибридна toyota corolla
  • #19
    Гост ( преди 5 месеца )
    Само цената? Скъпото и бавно зареждане на зарядна станция,скъпата поддръжка,скъпа батерия за смяна,ниска остатъчна стойност,малка автономия.
fallback
Последни