IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога автоматичната скоростна кутия трябва да се кара на ръчен режим

Тези действия от страна на шофьора ще удължат живота на трансмисията

Автоматичната скоростна кутия е незаменима в гъстия градски трафик. Но при някои обстоятелства обаче е по-добре да превключите трансмисията в ръчен режим, за да намалите натоварването и да увеличите ресурса, категорични са експерти, които посочиха 4 такива ситуации на пътя.


автоматик


Първо, по-добре е да преминете към ръчно управление, когато шофирате по тежки настилки на пътя - пясък, сняг, офроуд, а също и по време на дълго спускане. Електрониката на автоматичната скоростна кутия може да избере неоптимален режим или да смени предавката в неподходящ момент. В ръчен режим шофьорът контролира напълно ситуацията, а при спускане можете да задейства спирачка с двигателя, без да прегрявате спирачките.

Втората ситуация е по време на бързо ускорение. В повечето автомобили автоматичната скоростна кутия „забавя“ малко, тоест има пауза между натискането на педала на газта и началото на ускорението. Чрез понижаване на предавки в ръчен режим водачът има по-добър контрол над колата и педалът на газта става по-отзивчив.

Третата ситуация е продължително изкачване. Шофирането по серпентини, особено зад колона от камиони, може да бъде изпитание за автоматичната скоростна кутия, която непрекъснато ще „скача“ от предавка на предавка в търсене на оптималната позиция. Ръчният режим решава този проблем.

Експертите също препоръчват включване на ръчен режим при гъсти задръствания в градския трафик. Тогава автоматичната скоростна кутия започва да работи рязко . тя превключва на по-висока предавка, когато дойде време за спиране. Поради това устройството се износва по-бързо и прегрява. Ако зададете първа предавка в ръчен режим, можете да защитите трансмисията и да удължите нейния ресурс.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Субару ( преди 1 седмица )
    CVT няма такъв проблем
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Багериста ( преди 1 седмица )
    Всичко това е много вярно, що се касае до автоматичните скоростни кутии произведени през 70те, 80те и 90те години.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Г. Колев ( преди 1 седмица )
    Само за едно мога да се съглася ,в силно заснежено и поледица - поне аз като професионален шофьор на камион го правя,винаги на ръчен - така аз контролирам обороти и предавка, особенно при изкачване.Но автомата при градско си е лукс, удобство.
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Стоян ( преди 1 седмица )
    Айсин в ръчен режим на място не отцепва дисковете и държи двигателя натоварен, докато в автоматичен режим на място след две секунди отцепва дисковете. Така, че градско и в задръстване е по-добре да оставите своя Айсин на автомат.
  • #10
    17 rate up comment 4 rate down comment
    До #3 ( преди 1 седмица )
    DSG-то се справя перфектно, държи по наклон ако не подаваш газ. В момента, в който пипнеш газта и превключва моментално. Останалите не знам как са, но вероятно се държат по подобен начин
  • #9
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Вин ( преди 1 седмица )
    #3 С увереност твърдя, че го прави шестстепенната Айсин, която я водят smart и се адаптира към стила на шофиране, управлението/мозъка и е kyocera - Japan. Чак е дразнещо, като свали предавка и държи така по баира надолу, докато не дадеш осезателно газ. Предполагам, че има и по-"класни" на ZF и по нови, които го правят.
  • #8
    25 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    #7, този сайт е за автомобили - онова устройство, което управляваш с радост, желание и умения за придвижването с удоволствие от т. А до т. Б. Предполагам има сайтове и за тролеи и трамваи - отивай да списваш там, след като си любител на скучното, мързеливо и безучастно седене в седалка, качена на 4 колела и обсипана с телевизорчета, по които можеш да "мажеш" на воля, докато електрокарчето те придвижва до конгреса на жжжжендърите...
  • #7
    7 rate up comment 38 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    И всички тия глупости, както и напъните на Петърчо да пише неща, които не разбира, са продикутвани от смешно малкия диапазон на ДВГ. Всичко това се забравя с ел. двигателя, който почти във всички авотмобили е с една предавка.
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Ваген ( преди 1 седмица )
    DSG -то трети.Трудно се свиква с работата и особено със старт стоп система
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 1 седмица )
    3, има и режими в които постоянно да те държи във високи обороти, разхода малко скача обаче :)