IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легенди в индустрията посочиха грешките в електрификацията

Според Боб Лутц преминаването към EV се е случило твърде рано и твърде бързо

Две от най-големите имена в историята на автомобилната индустрия - бившият изпълнителен директор на Ford, Chrysler и General Motors - Боб Лутц, и бившият президент и главен изпълнителен директор на Chrysler - Боб Нардели, заявиха единодушно, че електрическите превозни средства (EV) могат да променят сектора, но с тях досега се е работило напълно погрешно.


електромобили


Пред Fox News Digital двамата легендарни бивши ръководители посочиха и най-големите грешки, които са допуснати до момента. Именно заради тях е много трудно да се убедят потребителите, че в краткорсочен план електромобилите са надеждно и достъпно средство за транспорт.

„Проблемът с електромобилите като цяло е, че имаше огромна реклама зад тях, която звучи така, сякаш следващото превозно средство на всеки шофьор ще бъде електромобили. Това беше подкрепено и от властите заради тяхната политика за борба с измененията в климата, но на всички беше ясно, че просто няма как да се случи", коментира Лутц.

От гледна точка на Нардели, принудителният преход към транспорт с нулеви емисии в САЩ е започнал още в първия ден на сегашната администрация в Белия дома, когато президентът Джо Байдън е прекратил проектите за петрол и сондажи, като се е похвалил с план поне половината от продаваните коли през 2030 г. да бъдат изцяло електрически.

В същото време статистиката показва, че през 2022 г. електромобилите в САЩ са били едва 1% от всички нови регистрации. След това Tesla не успя да покрие своите прогнози за продажби в началото на 2023 г., а Ford обяви, че спира производството на електрически камиони и модели. Един от новите играчи на пазара - Rivian, е загубил 4 млрд долара през 2023 г.

„Всичко това има вълнообразен ефект върху самите производителите. Самите те, както и администрацията на Байдън, щяха да постигнат много по-голям успех в продажбите и приемането на EV, ако първо бяха наблегнали на хибридите", коментира Нардели.

На свой ред, Боб Лутц контрира, че хибридите са били представени на потребителите преди Tesla да направи революция в изцяло електрическите автомобили. Именно под негово ръководство GM представи първото американско превозно средство с удължен пробег - Chevrolet Volt през 2007 г.


електромобили


„Хибридите бяха първи. Имаше Toyota Prius, Ford имаше хибриди в гамата си, ние в GM също. Именно тогава се допусна грешка, тъй като тези автомобили не бяха представени като еволюция към EV. Ако беше направено, можеше да се изгради масивна мрежа от зарядни станции и да се намали цената им. Вместо това, те изпаднаха в немилост, за да се върнат години по-късно", обяснява Лутц.

На свой ред Нардели предупреди за друга опасност за индустрията, която ударно върви към електрификацията. Бившият шеф на Chrysler смята, че тя ще промени сериозно търговията с автомобили, която е един от големите бизнеси зад океана.

„Не съм убеден, че сегашната дилърска мрежа ще съществува след 10 години. Очаква ни една вълнуваща трансформация и тези, които ръководят индустрията в момента, трябва да бъдат много гъвкави и да реагират на всяка промяна в технологиите, инфраструктурата и веригата за доставки. Вижте какво прави Amazon, който осигурява доставки до дома на клиенти. Същото се случва и при Carvana (най-голямата компания за продажба на автомобили онлайн)", обяснява Нардели.

Според Лутц нещата до голяма степен зависи от резултатите от изборите през ноември. Ако демократите на Байдън спечелят, през мандата си те ще установят нови регулации за EV, които ще бъдат толкова строги, че на индустрията няма да й остане друг избор, освен да произвежда само електромоболи. Съответно, на американците също няма да имат избор и ще купуват EV, защото само това ще има на пазара.

В крайна сметка бившият изпълнителен директор на Голямата тройка вярва, че е по-вероятно електромобилите да представляват около една 1/4 от индустрията. Лутц очаква това да стане след преход, който да продължи около 10 години и едва след него дялът на EV да достигне 30%, след което да започне да се покачва.


0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 8 месеца )
    Именно де. Вече съм ти отговорил преди да питаш. Както виждаш аз говоря с цифри и факти и обяснявам ЗАЩО. Ти от друга страна ме контрираш с доказани факти като това че ми пише Грета тунберг и ми казваш къде да я цункам. Няма как твоите аргументи да не са по-силни от моите и да не си прав. Тя реалността ще се промени само защото ти така си писал. Както виждаш, тези "капацитети" обясняват как дори след всички забрани които още не са се случили, чак след 10 години ще бъде постигнат 30% дял
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Лутц очаква това да стане след преход, който да продължи около 10 години и едва след него дялът на EV да достигне 30%, след което да започне да се покачва." Китайците доволно потриват ръце, и се смеят: Разбира се че ще ви изчакаме 10 години с нашия производствен капацитет за 30 милиона електромобила годишно през 2024 година. Няма за къде да бързате! "
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Абе, Мите, и тези нещо плямпат за 25-30% електрички в обозримото бъдеще. Да не ги е подкупил Акио Тойода и тях? Другото забележително твърдение в статията е как много вероятно ще има задължително налагане на електромобилите в САЩ, което ти отричаш като партизан на разпит да е истинската причина за любимото ти покачване на продажбите им.