fallback

Eто как изглежда първата в света автомобилна навигация

Honda я предлага като опция за Accord още през 1981 година

Първите опити за създаване на автомобилна навигация датират още от началото на миналия век. През 1932 г. в Италия е създадено устройство, наречено Iter Avto. В него се зареждаха хартиени карти на ролки, а кабел, свързващ устройството със скоростомера, показваше къде се намира колата по маршрута.

И все пак истинската навигация в кола е изобретение от 80-те години. Тогава японският производител Honda, съвместно с Alpine, представят Electro Gyrocator - първата наистина работеща навигация за автомобили. За разлика от повечето съвременни навигационни системи, тя не използва GPS сателити. Това е инерционна навигационна система с хелиев жироскоп, която определя позицията в космоса.

Картите са поставени вътре в самото устройство, като се превъртаха върху 15-сантиметров монохромен дисплей, докато автомобилът се движи. Пакетът включва и... химикал, с който, ако трябва, шофьорът може да постави специални бележки на картата. Потребителите могат да променят мащаба, яркостта и контраста на дисплея.

През 1981 г. Electro Gyrocator, който между другото тежеше около девет килограма, е предложен като опция за Honda Accord и Honda Vigor. Но с цена от около 300 000 йени (около 3500 лева по днешни курс), тоест почти една четвърт от цялата кола, тя не е търсена от клиентите.

fallback
  • #6
    До 6 ( преди 6 месеца )
    Колко пъти да ти обяснявам огромната разлика, която въобще не е дребна и не съществена? Огромната разлика е, че над 50% от регистрираните в България автомобили са произведени миналия век а вече е минала една четвърт от настоящия. Над 80% от автомобилите по българските улици са произведени преди Тесла да започне производството на модел S. Над 80% от мобилните телефони на българите са произведени през последните 3 години. Вестникът остарява още по-бързо. Вече правиш ли разликата?
  • #5
    До 2 ( преди 6 месеца )
    И отново да попитаме - някой, някога и някъде да е забранил хартиените карти, вестниците и фотоапаратите, уважеми Мит Бустеров? Или да ги е товарил с изрични данъци и такси, за да са "по-екологични"? Дребна, но съществена разлика в тези аналогии.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Първата наистина добре работеща навигация която съм ползвал в автомобил беше Garmin Nuvi 250. С нея съм обиколил цяла Европа. Преди това беше Garmin Streetpilot iii. Доста по примитивен модел. Все пак е 2001г. Ама върши работа.
  • #3
    Американо ( преди 6 месеца )
    Първата гпс навигация е на ГМ
  • #2
    Изводът ( преди 6 месеца )
    При тези цени и тези възможности, навигациите никога няма да заменят евтините хартиени карти, точно както интернет няма да замени вестниците, телефоните няма да заменят фотоапаратите ВЕИ няма да замени въглищните централи и електромобилите няма да заменят автомобилите с ДВГ.
  • #1
    Комикс ( преди 6 месеца )
    Не е вярно. Първият GPS беше пуснат от СССР и серийно вграждане в Москвич 408.
fallback
Последни