fallback

Eто как изглежда първата в света автомобилна навигация

Honda я предлага като опция за Accord още през 1981 година

Първите опити за създаване на автомобилна навигация датират още от началото на миналия век. През 1932 г. в Италия е създадено устройство, наречено Iter Avto. В него се зареждаха хартиени карти на ролки, а кабел, свързващ устройството със скоростомера, показваше къде се намира колата по маршрута.

И все пак истинската навигация в кола е изобретение от 80-те години. Тогава японският производител Honda, съвместно с Alpine, представят Electro Gyrocator - първата наистина работеща навигация за автомобили. За разлика от повечето съвременни навигационни системи, тя не използва GPS сателити. Това е инерционна навигационна система с хелиев жироскоп, която определя позицията в космоса.

Картите са поставени вътре в самото устройство, като се превъртаха върху 15-сантиметров монохромен дисплей, докато автомобилът се движи. Пакетът включва и... химикал, с който, ако трябва, шофьорът може да постави специални бележки на картата. Потребителите могат да променят мащаба, яркостта и контраста на дисплея.

През 1981 г. Electro Gyrocator, който между другото тежеше около девет килограма, е предложен като опция за Honda Accord и Honda Vigor. Но с цена от около 300 000 йени (около 3500 лева по днешни курс), тоест почти една четвърт от цялата кола, тя не е търсена от клиентите.

fallback
  • #16
    Оня ( преди 8 месеца )
    Това не е първата навигация. Първата е от началото на 20-ти век, в САЩ и представлява хартиена шайба, по подобие на тахошайбите на камионите.
  • #15
    Без линкове ( преди 8 месеца )
    Псевдонаука е вид твърдение, дейност, метод, практика или теория които твърдят, че са научни и които на пръв поглед дори може да изглеждат научни, но на които липсват някои от характерните за науката изисквания:-не използват научния метод; -не могат да представят разумни и достоверни доказателства; -не отговарят на елементарни научни критерии; ..псевдонауката се характеризира с неяснота, непълнота, ..нежелание за експериментална проверка. Цитат от Уикипедия
  • #14
    Без линкове ( преди 8 месеца )
    Графомания e болезнено влечение и пристрастяване към УСИЛЕНО И БЕЗПЛОДНО писане, към многословно и БЕЗПОЛЕЗНО съчинителство. ... графоманите, НЕПРИТЕЖАВАЩИ научни ЗНАНИЯ, се стремят към публикуване на своите ПСЕВДОНАУЧНИ трактати. Графомански прояви понякога се наблюдават при наличие на ПСИХОПАТИЧНИ и ШИЗОФРЕНИЧНИ състояния. Цитирано от Уикипедия. Махнах линка за да не трият коментара.
  • #13
    До 13 ( преди 8 месеца )
    Допълвам. Ти си графоман с функционална неграмотност. Дано коментарът е бил полезен. Функционално грамотните не биха нарекли примерно Вазов графоман, защото е писал дълги романи. Човек може да изпише 10 Тома без да е графоман. Да пишеш когато има какво да кажеш не е графомания. Графомания е да пишеш МНОГО без да казваш НИЩО, което си е твой талант. Включително и да четеш неща, които не те интересуват, като например статии за електромобили и точно под тях да пишеш най-активно.
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Мда, 6 от 11 коментара са твои, но другите били "графомани". Дооообре, съгласих се.
  • #11
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Потвърждавам. Твоя коментар е първата логорея и графомания в тази статия. Всички останали сме писали за някаква полезна информация, споделили сме нашата гледна точка ПО ТЕМАТА. В момента ти отговарям с друга полезна информация - коментарът ти е абсолютно безполезен, няма никаква информация в него, нито смислен въпрос. Въздържай се от подобни коментари. Това си е графомания отвсякъде. Благодаря предварително от името на всички.
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Логореята, Мите, логореята? И графоманията, нали така?
  • #9
    До 6 ( преди 8 месеца )
    Ще ми дадеш ли хипотетичен работещ пример в който някой ще предпочете водороден автомобил пред автомобил с ДВГ или електромобил, каквито и стимули да се дават? Както виждаш стимулите за фотоволтаиците ги прекратиха през 2017 година, А за електромобилите през 2023 и ги оставят да се борят , като и на тях им налагат глоби за отделяни емисии? От toyota буквално подаряват водородните си автомобили и никой не ги иска. Когато една технология не работи, няма как да я наложиш насила. Примерно 3D TV
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Очевидно системата с тоягата и моркова работи. Можеше да е проработила още миналия век, ако монополистите и олигополите не бяха спрели и забранили производството на първия електромобил EV 1 на general motors, произвеждам още от 1996 и буквално конфискуван и унищожен от притежателите му. Ако преходът беше започнал тогава на законодателно ниво, днес вече щеше да е приключил по напълно пазарни принципи и кризата от 2022 физически нямаше как да се случи, защото никой нямаше да се нуждае от газ.
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Колко пъти да ти обяснявам, че мерките които се взимат от вреди 10 години през 2015 година за спиране на производството на ДВГ през 2035 ще имат някакъв частичен успех през 2050 , когато започна да приключва жизнения цикъл на първите автомобили произведени през 2035? Забраниха и продажбите на лампи с нажежаеми жички още преди пет години. Все още се продават в магазините, но никой не ги купува. Ти защо не ги купуваш напук? Защо сега всички изграждат собствен ФЕЦ, а не със субсидиите?
fallback
Последни