IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пазарът в Германия вече е на минус

Продажбите са намалели с с близо 10%, но Porsche отчита ръст

Германският автомобилен пазар е изправен пред трудни времена - през март 2024 г. са регистрирани 263 844 леки автомобила, което е с 6,2% по-малко в сравнение със същия месец на предходната година. Новите регистрации на фирмери коли са намалели с 4,7% спрямо същия месец на миналата година, като делът им е 68,1%. Спадът при частните клиенти е 9,4%.


Porsche Panamera


Сред германските марки Porsche постигна най-силен ръст на регистрациите от +14,8% с дял на нови регистрации от 1,5%. BMW нараства с +0,6% спрямо същия месец на миналата година, като дялът му е 8,1%. Останалите германски марки изостават отчитат спад, като той е двуцифрен при MAN (-59,7%/пазарен дял от 0,1%), Audi (-37,9%/6,5%), Mini (-34,3%/1,3%), Mercedes ( -22,8%/8,2%) и Smart (-17,2%/0,6%).

Намалението на продажбите е по-малко при Ford (-7,8%/пазарен дял 4,0%), Volkswagen (-3,4%/18,3%) и Opel (-2,7%/4,9%). С 18,3 процента VW отново е германската марка с най-висок пазарен дял.

В същото време много чуждестранните марки регистрират ръст. Най-голям е той при Mitsubishi - +225,4% и дял от 2,0%. Двуцифрено увеличение на регистрациите се наблюдава при Citroen (+91,9%/пазарен дял 2,9%), Volvo (+36,9%/2,2%), Toyota (+30,0%/3,3%) и Seat (+ 21,7%/5,4%).

При Fiat (-20,9%/2,5%), Mazda (-3,3%/2,1%) и Hyundai (-3,2%/3,6%) новите регистрации през март 2024 г. са под резултати за същия месец на миналата година. С 6,2 процента Skoda е вносната марка с най-висок дял на германския пазар.

Увеличение на регистрациите се отчита в три сегмента, като то е двуцифрено за кемперите - +12,1% и доведе до дял от 3,8%. Компактният клас е с +8,9% по-висок от същия месец на миналата година и постига дял от 18,5%, докато малките автомобили показват увеличение от 2,7% и дял от 12,9%. Новите регистрации на SUV автомобили са намалели с -7,0%, но те все още са най-силният сегмент с дял от 29,4%.

Електрическите автомобили (BEV) регистрират спад в регистрациите от 28,9%, като техният дял от новите регистрации е 11,9%. Най-големият дял от новите регистрации са бензиновите двигатели (37,8%/спад от -3,4%), следвани от хибридите (31,5%/-1,2%), включително plug-in хибридите (6,1%/-4,5%), и дизеловите автомобили ( 18,3%/-0,5%).

Автомобилите, задвижвани с пропан-бутан и природен газ, заедно постигнаха дял от 0,5%, като броят на превозните средства на пропан-бутан се е увеличил с +5,9%, а броят на превозните средства на природен газ е намалял с -79,7 процента.

Най-продаваният автомобил за първото тримесечие е VW Golf - 11 621 бройки, следван от VW T-Roc - 6606, VW Tiguan - 5083, VW Passat - 4677, Skoda Octavia - 4517, Opel Astra - 3939, Opel Corsa - 3882, Citroën C3 - 3756, BMW 3-Series -    3664, Seat/Cupra Leon - 3625, и др.


0 от 500
  • #3
    10 rate up comment 8 rate down comment
    До 1 ( преди 4 седмици )
    Тоя пък, ей русоробче пазара на Германия е в пъти по-голям от този на Русия въпреки, че има почти наполовина по-малко население освен това е данни само за 1 месец
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    q ( преди 4 седмици )
    Не върви бизнеса с ДВГ-та а?Всъщност електрички или двг всичко е въпрос на финанси. Богатите купуват Порше и БМВ. Другите гледат.Богатите са по склонни да закупят електрически автомобил, за да пробват нещо ново и интересно. Ако не им хареса, за тях е по-лесно да преглътнат финансова загуба. Бедните, както обикновенно гледат и философстват по форумите.
  • #1
    19 rate up comment 8 rate down comment
    ЕССР ( преди 4 седмици )
    Германия е в икономически разпад и спадащите продажби на нови автомобили го потвърждават!