fallback

Tesla спира доставките на Cybertruck и уволнява 14 000 служители

Причината - ниски продажби заради глобален спад на световния пазар на електромобили

Американския производител на електромобили Tesla спира доставките на пикапи Cybertruck за няколко седмици. Освен това компанията обяви 10-процентно съкращаване на персонала. На първо място ще бъдат уволнени тези, чиито длъжности и функционални отговорности се дублират. Причината за мерките са слабите резултати през първото тримесечие и общият и спад в продажбите на електрически превозни средства на световния пазар, съобщава CarBuzz.

Според информациите част от клиентите, които очакват доставките на закупен от тях Cybertruck, вече са уведомени за забавянето, но причини за него не са били обявени. Източник на изданието, работещ за Tesla, твърди, че проблемът е в педала на газта или по-скоро в неговото приплъзване. Доставките ще бъдат възобновени веднага след отстраняване на проблема, но все още няма конкретни срокове.

В същото време Tesla намалява производствените смени в своята гигафабрика в Тексас, като това става въпреки многото поръчки. Освен това се очаква съкращаване глобалния персонал на компанията с „повече от 10 процента“. Според изданието Electrek става дума за поне 14 000 служители. Във вътрешните комуникации ръководството е заявило, че иска да елиминира дублирането на роли и работни функции, възникнало заради бързия растеж през последните години.

Неофициално тези стъпки се свързват с лош тримесечен отчет и спад в продажбите. През януари-март тази година Tesla е доставила на клиенти 386 810 автомобила, което е не само по-ниско от прогнозите на анализаторите (450 000 единици), но и със 100 000 по-малко, отколкото през първото тримесечие на 2023 г. Основният спад изглежда е настъпил в Китай.

fallback
  • #70
    До 67 ( преди 6 месеца )
    Разбира се че ще коригирам прогнозите си от 2019 година, да не съм психопат като вас да се отричам да се отричам, че съм ги казал. Да не съм графоман като вас да говоря говоря говоря говоря говоря говоря говоря говоря говоря говоря, без да кажа нищо дори след като са ми задали конкретен въпрос? Разбрах от първия път че сте съгласни с всичко което казвам и го приемате за вярно, но се заяждате само защото казаното не ви харесва. Точка! Хайде лек ден.
  • #69
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    МитичкЕ,какво стана с двата милиона поръчки за Сайбъртрък?Да не се окажат фейкнюз.
  • #68
    Гост ( преди 6 месеца )
    Дали Тесла ще успее да произведе 3 млн. електрокара по прогнозата на Теслю? Не няма да успее,без субсидии няма продажби.
  • #67
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Бустерната Адреналинка е като Сидеров и лакеите му - "Кажи си, бе! Кажи си, бе!". Ходи и раздава въпоси все едно са рекламни флайъри и после се бие в гърдите, "Никой не ми отговаря на въпросите! Всички сте антиматематици. Аз си стоя зад думите и твърденията (само от време на време ги коригирам). Но, не се отмятам." Изобщо комедия ли бе да я опишеш и отпишеш.
  • #66
    До 64 ( преди 6 месеца )
    Стига логорея. Отговори на въпроса. Според тебе Тесла по-малко автомобили ли ще продаде тази година отколкото 2023? Всичко останало графомания да говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш говориш без да кажеш нищо. Повече или по-малко и приключваме въпроса? Моето мнение е ПОВЕЧЕ. ТИ ИМАШ ЛИ МНЕНИЕ? Или ще продължиш да говориш говориш говориш говориш говориш говориш без да кажеш нищо?
  • #65
    До пръцльо ( преди 6 месеца )
    Честно казано очаквах това да се случи още от 2017 година до към 2020 и ако си спомняш тогава повтарях, че каквото и да се случи с тесла, тя вече изигра своята роля И отвори кутията на Пандора. Преминаването към електромобили няма да е нито бърз, нито гладък, нито лесен процес, но вече е абсолютно необратим благодарение на Тесла. По тази причина така или иначе ще останат в историята както и Илон Мъск. От тук нататък поемат китайците. Нещата ще се случат по-бързо отколкото можем да си представим
  • #64
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тесльо, който твърди, че не е защитник, проповедник и зомби на тесла, под всяка статия за тесла се вихри като майка орлица в класна стая заради забележка към детенцето да си забърше носа. Преди година по това време продали малко под 400 000 коли, тази година продали с 100 000 по-малко, което е над 25% спад. Срив направо. Китайците ли ще започнат да купуват повече тесли, европейците ли на които им спряха субсидиите, или американците които се надървят като чият двигател HEMI
  • #63
    До 58 ( преди 6 месеца )
    "Т.е. не е като само ръста да намалява - жив спад си е." Това е първият от години и вероятно няма да е последния. Даже много закъсня. Но един спад след толкова много ръстове е просто за потвърждение на правилото. Ако не си обърнал внимание, за този спад ръководството на Тесла говори от няколко месеца, още докато имаше ръст. Не знам защо сте изненадани? Не е ли логично всеки който знае, че със сигурност субсидиите ще свършат в края на 2023, да избърза с покупката планирана за началото на 2024?
  • #62
    Хвалипръц ( преди 6 месеца )
    До 51: Според мен лъжлив нагъл Илон ще закопае Тесла. Първият му клоун Дру Баглино, с който заедно лъгаха на батери дей за 4680 батериите току що напусна. Плъховете първи напускат потъващия кораб.
  • #61
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Тесльо,с 4-5 модела на Тесла от които са вървежни само модели 3 и Y, колко мислиш ще продаде? Тойота от модел Корола или РАВ 4 продава около 1 милион годишно.Тесла може да продава повече от 2 милиона само,ако има тлъсти субсидии,цените се изравнят с ДВГ или с пълната забрана за двг.
fallback
Последни