fallback

Tesla спира доставките на Cybertruck и уволнява 14 000 служители

Причината - ниски продажби заради глобален спад на световния пазар на електромобили

Американския производител на електромобили Tesla спира доставките на пикапи Cybertruck за няколко седмици. Освен това компанията обяви 10-процентно съкращаване на персонала. На първо място ще бъдат уволнени тези, чиито длъжности и функционални отговорности се дублират. Причината за мерките са слабите резултати през първото тримесечие и общият и спад в продажбите на електрически превозни средства на световния пазар, съобщава CarBuzz.

Според информациите част от клиентите, които очакват доставките на закупен от тях Cybertruck, вече са уведомени за забавянето, но причини за него не са били обявени. Източник на изданието, работещ за Tesla, твърди, че проблемът е в педала на газта или по-скоро в неговото приплъзване. Доставките ще бъдат възобновени веднага след отстраняване на проблема, но все още няма конкретни срокове.

В същото време Tesla намалява производствените смени в своята гигафабрика в Тексас, като това става въпреки многото поръчки. Освен това се очаква съкращаване глобалния персонал на компанията с „повече от 10 процента“. Според изданието Electrek става дума за поне 14 000 служители. Във вътрешните комуникации ръководството е заявило, че иска да елиминира дублирането на роли и работни функции, възникнало заради бързия растеж през последните години.

Неофициално тези стъпки се свързват с лош тримесечен отчет и спад в продажбите. През януари-март тази година Tesla е доставила на клиенти 386 810 автомобила, което е не само по-ниско от прогнозите на анализаторите (450 000 единици), но и със 100 000 по-малко, отколкото през първото тримесечие на 2023 г. Основният спад изглежда е настъпил в Китай.

fallback
  • #110
    Fts ( преди 3 седмици )
    Тея кибершитове трябва да ги включат в наградите на Дарвин, бая народ ще избият
  • #109
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дали ги оправдавам или защитавам? Не. Просто казвам че както Тесла така и toyota Ще оцелеят каквото и да се случи въпреки че са поели по противоположни посоки. Ще ми посочиш ли Какво лошо съм казал за toyota различно от посоката по която са поели? Колко пъти повторих тезата че е невъзможно причината за спиране на електромобила да са болтове на колелата, защото toyota знае как да прави качествени автомобили? На практика хейтя повече Tesla и хваля toyota като автомобили и обратното като посока
  • #108
    До 105 ( преди 1 месец )
    Дали е хубаво, че Тесла произвеждаше и продължава да произвежда некачествени автомобили? Как приемаш това за халба от моя страна? Дали е хубаво че намаляват продажбите и аз го признавам? Как реши че ги хваля за това? Дали е хубаво че редовно ги плюя дали е хубаво че редовно ги плюя че нямат, че нямат представителство в да не говорим за сервиз в България и в 80% от държавите по света? От моя гледна точка Това са все критики и камъни хвърлени в градината на Тесла. Само сектант на toyota не може да
  • #107
    анонимен ( преди 1 месец )
    Николко. Включително и най-гласовитият им и досаден проповедник.
  • #106
    Кольо ( преди 1 месец )
    Само от любопитство колко човека карат Тесла тук?
  • #105
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да, Мите, знаем, знаем. Няма значение дали Тесла вдига или сваля цени, наема или уволнява хора, увеличава или намалява производството, и т.н, все е от хубаво, и за да стане още по-хубаво. Грешна стъпка не могат да направят дори и да искат. Митето Матросов има готово оправдание. А оправданията знаем като кои части на тялото са. Виж Тойота от друга страна, само като мигнат и вече са сгрешили, ако ще и лекарство против рака да изобретят.
  • #104
    анонимен ( преди 1 месец )
    Новата Тесла модел 3 highland вече е много по-тиха, има много по-добра сглобка, както и много по-добро пътно поведение и вече заприлича на автомобил. Същото се очаква за обновяването на Тесла модел У джунипър в началото на второто тримесечие. След като имате тази информация, ако така или иначе сте тръгнали да купувате Тесла модел У сега ли ще я купите или ще изчакате два-три месеца за новия по качествен модел? Или за по ниска цена на стария, като излезе новия? Логично е продажбите да паднат.
  • #103
    До 102 ( преди 1 месец )
    Искаш ли да се обзаложим кой ще продава повече автомобили след две години? Тесла или BMW и mercedes? Не електромобили. Автомобили. Досега Тесла нямаше защо да набляга на качеството или да сваля цената и съвсем естествено си беше премиум заради по-голямото търсене от производствените възможности, но никога не е била луксозна марка като BMW и mercedes (премиум означава скъп, а не луксозен). Вече не може да разчита на тази ексклузивност и съществено подобриха качеството на новата Тесла модел 3.
  • #102
    Пропов ( преди 1 месец )
    Е, приказката е към края си. Колите започнаха да остаряват и си проличава че са калпаво направени. С бързане и без опит в бранша - няма как да направиш читав такъв сложен продукт като автомобила. А да го позиционираш като премиум е меко казано самонадеяно, особено ако си мислиш че таблета и кожата правят правят колата премиум. БМВ, Мерц, Порше, Ауди... си поеха въздух и издухаха Тесла като балон, защото е балон. Твърде надут балон. Дори и масовите марки като ГМ и Форд правят по добри коли.
  • #101
    До лудетината ( преди 1 месец )
    Съгласен. Аз също не харесвам Илон като личност. Има доста кусури. Честно казано очаквах Тесла да фалира заради него, когато все още нямаше печалба. Но не могат да му се отрекат и успехите. Вече се отучих Когато каже, че ще направи нещо, да си мисля че е невъзможно. Освен за сроковете разбира се. Никога не ги спазва и това е общоизвестно.
fallback
Последни