fallback

Tesla спира доставките на Cybertruck и уволнява 14 000 служители

Причината - ниски продажби заради глобален спад на световния пазар на електромобили

Американския производител на електромобили Tesla спира доставките на пикапи Cybertruck за няколко седмици. Освен това компанията обяви 10-процентно съкращаване на персонала. На първо място ще бъдат уволнени тези, чиито длъжности и функционални отговорности се дублират. Причината за мерките са слабите резултати през първото тримесечие и общият и спад в продажбите на електрически превозни средства на световния пазар, съобщава CarBuzz.

Според информациите част от клиентите, които очакват доставките на закупен от тях Cybertruck, вече са уведомени за забавянето, но причини за него не са били обявени. Източник на изданието, работещ за Tesla, твърди, че проблемът е в педала на газта или по-скоро в неговото приплъзване. Доставките ще бъдат възобновени веднага след отстраняване на проблема, но все още няма конкретни срокове.

В същото време Tesla намалява производствените смени в своята гигафабрика в Тексас, като това става въпреки многото поръчки. Освен това се очаква съкращаване глобалния персонал на компанията с „повече от 10 процента“. Според изданието Electrek става дума за поне 14 000 служители. Във вътрешните комуникации ръководството е заявило, че иска да елиминира дублирането на роли и работни функции, възникнало заради бързия растеж през последните години.

Неофициално тези стъпки се свързват с лош тримесечен отчет и спад в продажбите. През януари-март тази година Tesla е доставила на клиенти 386 810 автомобила, което е не само по-ниско от прогнозите на анализаторите (450 000 единици), но и със 100 000 по-малко, отколкото през първото тримесечие на 2023 г. Основният спад изглежда е настъпил в Китай.

fallback
  • #40
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинке електричке математичке,дали ще смяташ в абсолютни стойности или проценти,при еднаква база е без значение.
  • #39
    уволнени ( преди 6 месеца )
    Teslas SVP of Powertrain and Energy Engineering, Drew Baglino. Вхо was leading many engineering projects at Tesla, including the 4680 battery cell productionAnthony Thurston, Senior Manager of Cathode Materials & Manufacturing at TeslaAmir Mirshahi, director of infrastructure at Tesla Gigafactory TexasIndividuals involved with the project referred to it as Dojo, which is what Tesla calls its own supercomputer program т.е. проекта за ИИ
  • #38
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Колко пъти да ти обяснявам разликата между моето мнение и прогнозата на Тесла? Както виждаш се различават драстично. Но все пак вадиш думите от контекста защо не цитира това което върви заедно с твоя цитат "Хайде сега на прясна информация, СЛЕД КОЛКО ГОДИНИ ще видят проблем с 50% увеличение на производството? Или пък НА КОЛКО МИЛИОНА, ако няма непредвидени ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА? Въпреки че както се вижда, тези обстоятелства май само вдигат търсенето на електромобили и може да са в плюс. "
  • #37
    цитат от електрек ( преди 6 месеца )
    Tesla and Elon are pushing the narrative that the layoffs are due to hiring inefficiencies due to rapid growth, but theres definitely more to it.This is leading some Tesla fans to claim that Tesla is just trimming the fat and firing the bottom 10% of performers, but again, theres more to it.It looks like Elon is unhappy with some of Teslas programs and cleaning house, for better or worse. The layoffs sort of hide the programs being killed and the resources moving around or not neede ...
  • #36
    Гост ( преди 6 месеца )
    За пореден път фурнаджийската лопата се извъртя.За 2023г. 1945685 ,Тесла не изпълни плана за 50%ръст.Как смяташ адреналинке електричке,за 2024г. Тесла дали ще успее да произведе и продаде 3 060 562 по твоя прогноза написана в 2022г? Прогнозата всъщност е от преди две години 2020 г,както пишеш в коментара.Аз казвам няма да успее.
  • #35
    Гост ( преди 6 месеца )
    Из прогнозите на Теслю. Факти 29.03.22 Вижте какво се случва в новия завод на Тесла в Германия. #41.И за да те улесня. Ето я геометричната прогресия в едно мое мнение от преди две години...... 2020-499904 , 2021-786348, 2022-1236926, 2023- 1945685, 2024-3060562, 2025-4814264, 2026-7572837, 2027-11912073, 2028-18737690.
  • #34
    Chicho_Ficho ( преди 6 месеца )
    Не ми изглеждаш спокоен :)
  • #33
    До 30 ( преди 6 месеца )
    Аз съм спокоен. Както виждаш се гърчат и се оправдават антиматематиците.. аз каквото имах да казвам съм го казал в първите мнения, а те стоят пред клетката на жирафа и обясняват че такова животно нема, като вярват че разговарят с Грета тунберг, а времето тече наобратно. Виж как доказаха, как до 31 декември 2024 са продадени по-малко тесли отколкото до декември 2023 година и се опитват да ме убедят и аз да повярвам! Е колко пък да се ядосам на такива, освен да се подигравам на изказванията им?
  • #32
    До 26 ( преди 6 месеца )
    Така е! И аз го казах по-рано. Но заради липса на синдикати Тесла има възможността да уволнява работници когато се създаде свръх капацитет между фазите на растеж, а останалите автопроизводители нямат тази опция . Както казах, това нито е първият нито ще е последният път. Тази сценка се играе всяка година без изключение. Само чака удобният момент, за да оптимизира работната сила и да намали разходите.
  • #31
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Статията е пропуснала да каже, че 3к от тези служители са от Берлинската фабрика. А съвсем между другото, тя е отново на прицел, заради замърсяване.
fallback
Последни