IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

След чудовищни глоби за вредни емисии компаниите вече са чисти пред ЕС

Volkswagen е платил най-много за превишаване на стандартите на CO2

Според данни на Европейския съюз леките превозни средства са отговорни за 16% от общите емисии на въглероден диоксид (CO2). „Дялът“ на леките търговски автомобили е 3% в 27-те страни членки.

 
VW


От 2019 г. беше приет съответният регламент, който определя границите на емисиите на въглероден диоксид за всяко ново превозно средствж, както и глобата, която компанията трябва да плати, в случай че ги надвиши. В регламент 2019/631 на ЕС беше решено от 2019 г. до тази година (2024 г.) ограничението да бъде 95 г/км. за нови леки автомобили и 147 г/км. за бизнес коли.  За следващите години до 2035-а лимитите са още по-малки.

Въз основа на настоящите граници, Volkswagen Group беше тази, която плати най-голямата сума глоби за своите модели. Според доклад на Automotive News Europe – германците са се разделили с повече от 100 милиона евро глоби за 2020 г. Всъщност, тогава самата компания обяви, че е надвишила ограничението средно с 0,75 г/км.

Следващият производител на автомобили, платил най-много глоби, беше Jaguar Land Rover, който беше осъден за около 40 000 милиона евро. Британската компания обяви, че е превишила ограничението с 3 г/км. средно аритметично.

Компаниите не разкриват точните суми, които са платили, но е известно, че Европейският съюз е определил глоба от 95 евро на грам за емисия на диоксид, който надвишава лимита. Съобщава се, че санкции са наложени не само на европейските производители, но и на японските Suzuki и Subaru.

От 2020 г. досега всички компании спазват новата WLTP норма за емисии на въглероден диоксид и замърсители. Европейският съюз обяви резултатите и за 2022 г., където това е доказано - всички са чисти!

 
Bugatti

 

По-конкретно, от 91 автомобилни производители, които са включени в контрола на ЕС, само Bugatti не успява да изпълни лимита. Но производителят на скъпи коли няма да бъде глобен. Законът предвижда, че компаниите, които продават малко бройки годишно, не плащат. Bugatti пласира едва 30 автомобила през 2022 г.
 

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Както е казал народа - каквото и да ти говорят става дума за пари. Тези еко глоби и данъци са като платените пътища в България :толкова майнмун на клона че едва покриват разходите.
  • #23
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До от 22 до 25. ( преди 3 месеца )
    Не му падай на нивото. Нека е единственият който изглежда най-глупавият човек на света, за да си го различаваме с колкото и ника да пише за любимите си перпето мобиле. Електричеството така или иначе ще се наложи като най-евтината енергия, независимо какво си мислят хората които са скарани с физичните закони. Бъдещето за което говорих през 2012 при референдума за строежа на АЕЦ Белене е точно днес след няколко часа. За първи път в историята ще ни ПЛАЩАТ да ползваме електрическа енергия.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 3 месеца )
    Ами следващия път като изневеряваш на мъжа си с мен, купи нещо по-добро от Меча кръв, да те знам стиснатия инж. Поне и дуппето ти да беше толкова стиснато.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Грета, засрамваш ме!
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 3 месеца )
    Вчера инж. Гост каква романтична вечер ми спретна, след което ми разцепи задната дупчица с малкото си бензиново вивраторче. Жалко, че не му става. Мисля, че се чувства комплексиран от електрическите коли и тайната му фантазия е мотор от Тесла Плад да го тресе на пълна мощност.
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 3 месеца )
    Ами,още съм девствена.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Да ги глобяват каквото си искат, аз си карам Вартбурга и сипвам масълце в бензина. Дори искам да върнат А89 оловен. Това е истината.
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ, честито.Булката девствена ли е,ще пием ли блага ракия?Като гледам размера на фермана,е ясно кой е графоманът.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Пак си изписал ферман лъжи за да ти обърне някой внимание! Дай цитат? Как ще дадеш като си психопат и всичко е лъжи!
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Адреналинката електричка,имаш доста по къса памет от май Мун.Това ти е основната опорка,Тесла с бонусите и субсидии се изравнявала с цената на автомобил с ДВГ.