След края на Ford Focus RS през 2018 г. версията ST с 280 к.с. се разположи на върха на гамата на последното поколение на компактния модел. И преди неговата история да завърши през 2025 г., производителят пуска на пазара още едва версия, подходяща за пистови състезания.
Тя се казва Ford Focus ST Edition, като въпреки специалното име, не получава промени в производителността на 2,3-литровия бензинов турбомотор с 4 цилиндъра. Той отново развива 280 к.с. и 420 Нм въртящ момент, като е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Моделът с пет врати и предно задвижване продължава да ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди, а максималната скорост си остава 250 км/ч.
Специалното във Focus ST Edition е настройката на шасито, което е леко „пипнато“ от инженерите от Ford Performance. Регулируемото двупосочно спирално окачване на KW разполага с двутръбни амортисьори с корпуси от неръждаема стомана и прахово боядисани спирални пружини с 50 % по-висока скорост на пружиниране. В сравнение с Ford Focus ST при версията Edition височината на автомобила може да бъде намалена с още 20 мм.
Нивото на налягане също може да се регулира в дванадесет стъпки. За постигане на оптимална настройка, купувачите получават техническо обяснение от производителя с препоръчителни настройки на шасито за различни условия и маршрути, включително специална настройка на Северната дъга на „Нюрбургринг“. Има и 19-цолови джанти, които са оптимизирани по тегло с десет процента и са покрити с гуми Pirelli P Zero Corsa.
Стандартното оборудване на Focus включва множество екстри. Иначе опционалният пакет за подпомагане на водача включва, наред с други неща, система за адаптивен круиз контрол с разпознаване на пътни знаци и поддържане на лентата.
Има и асистент за мъртва зона с предупреждение за напречен трафик. Премиум звукова система B&O с десет високоговорителя, субуфер и 675 вата изходна мощност също са фабрично вградени. Зимният пакет включва още отопляем волан и седалки, както и отопляемо предно стъкло.
Производителят все още не е обявил цена на специалния Ford Focus, но тя със сигурност ще е поне малко по-висока от тази на Focus ST.
Още снимки на Focus ST Line - вижте в галерията:
Ръст спрямо 2023: 23.9%
Нормално е увеличението при Hyundai да е с по-умерено темпо след рекордните 2022 и 2023 година. Най-голям принос все така има кросоувърът Tucson, но и градският модел i10 отчита над 300% ръст.
Най-продавани модели:
Tucson - 147
i10 - 72
Kona - 45
i30 - 44
i20 - 29
Bayon - 22