fallback

Две нови автомобилни марки идват в България

Бензинов кросоувър със 172 коня за 52,000 лева ще е първият предлаган модел

Две нови автомобилни марки ще се появят на българския пазар до броени месеци, научи Automedia.bg. В момента се водят преговори с бъдещите дилъри на китайските Geely и Lynk&Co, като вносител у нас ще е словенската компания SEEAG. И двата бранда са част от китайския гигант Zhejiang Geely Holding Group (ZGH), който притежава Volvo, Polestar, Lotus, Smart (чрез джойнт-венчър с Daimler), Proton, производителя на лондонските таксита LEO, както и още няколко китайски марки. Освен това Geely е един от главните акционери в Mercedes.        Geely Coolray. Снимка AUTOMEDIA.BG         Първо у нас ще стъпи Geely Coolray - кросоувър на ръба между B-SUV и C-SUV сегмента, с почти идентични размери с Skoda Karoq. Coolray е с предно предаване, с 1.5-литров бензинов турбомотор и 172 коня максимална мощност. В Европа той идва само в най-високото ниво на оборудване, което включва автоматичен климатик, охлаждане и отопление на седалките, 12.3-инчов сензорен екран на мултимедията, панорамен стъклен покрив и електронни асистенти, осигуряващи ниво 2 на автономност. Ако съдим по вече обявените цени за румънския и сръбския пазар, у нас Coolray ще струва малко под 52,000 лева за много добре оборудваното стартово ниво (тест драйв на модела очаквайте съвсем скоро в "КОЛЕЛА" по телевизия Bulgaria ON AIR, и на Automеdia). По-късно на българския пазар ще дойде и най-новият кросоувър на Geely - Starray, който е чувствително по-голям.       Geely Coolray, интериор        Успоредно, или може би малко след това, в България ще се появи и Lynk & Co 01 - най-популярният модел на дъщерната марка на Geely, който е много близък роднина на Volvo XC40 и дори трябваше да се прави в същия завод - белгийското предприятие на Volvo в Гент, но в крайна сметка недостигащият капацитет там го пренасочи към Нинбо в Китай. В Европа моделът се предлага като паралелен и като плъг-ин хибрид.        Lynk & Co 01        Lynk & Co бе замислена като иновативна марка, залагаща основно на абонаментите, а не на продажбите, и предлагаща лесна възможност за преотдаване на автомобилите под наем чрез специалното й приложение. От SEEAG обаче ни съобщиха, че на този етап планират само класическа дистрибуция за пазарите от Балканския регион. В момента се водят преговори с потенциалните български дилъри на двете марки.                 SEEAG е словенска компания, собственост на Д. Хабич и Й. Нелеман. Бизнесът й започва през 90-те години като вносител на Kia, но днес се е разширил значително. SEEAG е вносител на Volvo за осем пазара от региона, освен това предлага Kia, SsangYong, а от 2022 е първият директен вносител на Geely в Европа. Марката Geely вече се продава в Словения, Хърватия и Сърбия, от миналата седмица работи и дилърство в Скопие, а в следващите месеци ще се открият и представителства в България, Румъния, Гърция и Молдова. Компанията има на 650 служители, а оборотът й за миналата година надхвърли 600 милиона евро. От SEEAG ни увериха, че плановете им за България и Румъния не включват марката Volvo, която вече си има вносители за тези пазари.

Засега няма конкретни планове за внос в България на други марки на Geelly - например Smart и бранда за премиум електромобили Zeekr, но от SEEAG потвърждават, че имат интерес към тях и вероятно те могат да бъдат включени в бъдеще.       

fallback
  • #12
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Подлъган от мненията на ползватели на китайски телефони си купих китайски телефон (премиум модел на елитна китайска марка излезе и към 5000 левчета с екстрите след седмица го дадох на детето да си играе с него (най - скъпата му играчка) защото дори древния ми Самсунг (по технически данни китаеца е три пъти по - добър но на практика се оказа че не е точно така) е в пъти по - добър от него. И се заклех че никога вече няма да си причиня подобно нещо да ползвам каквато и да е китайска марка.
  • #11
    Рефакт ( преди 7 месеца )
    Китайската кола е като китайския телефон. Прилича на кола цената й е като на кола ама по - добре да не си я купуваш. С телефоните е същото в един ценови сегмент китайския е в пъти по - зле.
  • #10
    факт ( преди 7 месеца )
    Така някои навремето се подиграваха с японските коли , после с корейските , обаче те в момента са в челото на всички класации , това се случва сега и с китайските , но с по-бързи темпове . С китайските марки телефони вече е факт .
  • #9
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Да позная ли, че си купил телефон за 100-200 лв и очакваш да е същия, като iPhone и samsung s24 ultra за 3-4 000 лв? Защо не направиш обратното? Купи си китайски телефон за 3 000 лв и го сравни с някой samsung за 200 лв? Защото аз съм с китайски телефон и редовно псувам бавни и бъгави samsung-и
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    да беше разбил и основния източник на проблемите си, тоя под кепето
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    След няколко години китайски телефони ми попадна един съвременен. Разбих го с чук, до такава степен ме изнерви. Прилича на телефон и много ба*ъци го смятат за телефон, както сега смятат и китайските бараки за коли.
  • #6
    до 5 ( преди 7 месеца )
    18 см, не е баш минимален
  • #5
    Х. Форд ( преди 7 месеца )
    Може да си купите всякаква кола стига да е малък тумбест СУВ с минимален просвет и 1.5 л. мотор.
  • #4
    Алекс ( преди 7 месеца )
    Китайци.Не,благодаря.
  • #3
    Шог ( преди 7 месеца )
    Таман се чудих като продам Мини Купъра кво да взема, щото от минито по тясна кола няма пък и е скъпа за парите и може да се сдобия с китайски полуджип
fallback
Последни