fallback

Две нови автомобилни марки идват в България

Бензинов кросоувър със 172 коня за 52,000 лева ще е първият предлаган модел

Две нови автомобилни марки ще се появят на българския пазар до броени месеци, научи Automedia.bg. В момента се водят преговори с бъдещите дилъри на китайските Geely и Lynk&Co, като вносител у нас ще е словенската компания SEEAG. И двата бранда са част от китайския гигант Zhejiang Geely Holding Group (ZGH), който притежава Volvo, Polestar, Lotus, Smart (чрез джойнт-венчър с Daimler), Proton, производителя на лондонските таксита LEO, както и още няколко китайски марки. Освен това Geely е един от главните акционери в Mercedes.        Geely Coolray. Снимка AUTOMEDIA.BG         Първо у нас ще стъпи Geely Coolray - кросоувър на ръба между B-SUV и C-SUV сегмента, с почти идентични размери с Skoda Karoq. Coolray е с предно предаване, с 1.5-литров бензинов турбомотор и 172 коня максимална мощност. В Европа той идва само в най-високото ниво на оборудване, което включва автоматичен климатик, охлаждане и отопление на седалките, 12.3-инчов сензорен екран на мултимедията, панорамен стъклен покрив и електронни асистенти, осигуряващи ниво 2 на автономност. Ако съдим по вече обявените цени за румънския и сръбския пазар, у нас Coolray ще струва малко под 52,000 лева за много добре оборудваното стартово ниво (тест драйв на модела очаквайте съвсем скоро в "КОЛЕЛА" по телевизия Bulgaria ON AIR, и на Automеdia). По-късно на българския пазар ще дойде и най-новият кросоувър на Geely - Starray, който е чувствително по-голям.       Geely Coolray, интериор        Успоредно, или може би малко след това, в България ще се появи и Lynk & Co 01 - най-популярният модел на дъщерната марка на Geely, който е много близък роднина на Volvo XC40 и дори трябваше да се прави в същия завод - белгийското предприятие на Volvo в Гент, но в крайна сметка недостигащият капацитет там го пренасочи към Нинбо в Китай. В Европа моделът се предлага като паралелен и като плъг-ин хибрид.        Lynk & Co 01        Lynk & Co бе замислена като иновативна марка, залагаща основно на абонаментите, а не на продажбите, и предлагаща лесна възможност за преотдаване на автомобилите под наем чрез специалното й приложение. От SEEAG обаче ни съобщиха, че на този етап планират само класическа дистрибуция за пазарите от Балканския регион. В момента се водят преговори с потенциалните български дилъри на двете марки.                 SEEAG е словенска компания, собственост на Д. Хабич и Й. Нелеман. Бизнесът й започва през 90-те години като вносител на Kia, но днес се е разширил значително. SEEAG е вносител на Volvo за осем пазара от региона, освен това предлага Kia, SsangYong, а от 2022 е първият директен вносител на Geely в Европа. Марката Geely вече се продава в Словения, Хърватия и Сърбия, от миналата седмица работи и дилърство в Скопие, а в следващите месеци ще се открият и представителства в България, Румъния, Гърция и Молдова. Компанията има на 650 служители, а оборотът й за миналата година надхвърли 600 милиона евро. От SEEAG ни увериха, че плановете им за България и Румъния не включват марката Volvo, която вече си има вносители за тези пазари.

Засега няма конкретни планове за внос в България на други марки на Geelly - например Smart и бранда за премиум електромобили Zeekr, но от SEEAG потвърждават, че имат интерес към тях и вероятно те могат да бъдат включени в бъдеще.       

fallback
  • #22
    Дядо Мирчо ( преди 1 месец )
    Аве тия китайски коли дали стават за тикане при нужда?
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ходих да гледам една марка няма да споменавам китайска, дилърите се бяха заблудили как били конглокенция на Киа и Хюндай, ами да ама само по цени и да не говорим, че тук са внесли версия която в Китай е под 20к долара и искат 60к колкото е примерно Кашкай.
  • #20
    Да ( преди 1 месец )
    *** пак кусури намира и си кара кошника на 20+години. А Волво е китайско отдавна. 80 процента от Теслите се произвеждат в Китай. 75 процента от пътническите самолети Боинг също. Фолксваген е почти половината китайска собственост. Мерцедес изнася цялото си производство там и. т. н..... А ние правим седалки и табла за Пежо. Браво на ***.
  • #19
    Лудория ( преди 1 месец )
    И аз съм с Xiaomi, само че с модела F1. 5 години и 2 месеца го ползвам без проблеми. И детето си играе с него, та му счупи едното ъгълче на екрана, ама си работи. Не знам какво са си купили китайско, ама навярно или потребителя не разбира, или е купил нещо дето не става. Защото на малкия му подаряват играчки, почти всички са от Китай, и някои след разопаковането отиват до контейнера за смет. За съжаление не мога да науча родата да не купува евтини играчки.
  • #18
    До 12 ( преди 1 месец )
    Я ми кажи кой е тоя Китайски телефон за 5000лв. Щото такъв няма.Аз съм с Xiaomi 14 ultra дето е върха на тая марка и струва 2800 256гб версия а, пак 1тб версия със приспособлението за фотоапарат излиза 3400-3500
  • #17
    Аз ( преди 1 месец )
    А NIO кога ще дойдат те са първите сред електричките който имат смяна батерията ако имаш абонамент към тях карах най големия им SUV впичатлен съм въпреки че не съм голям фен електрическите коли
  • #16
    Забавление ( преди 1 месец )
    Това че въпреки напъните на европейците и големите усти на американците азиатците и в частност китайците ви биха ме прави Широко усмихнат
  • #15
    Роби ( преди 1 месец )
    Абе балъци немските ви табуретки са всички с Китайски части и ел.колите са на Китайски платформи.
  • #14
    анонимен ( преди 1 месец )
    За потребителите е винаги добре да има избор и конглокенция.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много ясно че китайците си гонят интереса, защо да пълнят един кораб с коли по 15 000 евро като може да са такива от по 30 хиляди
fallback
Последни