IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen пусна хечбек за 15 000 евро

Новият C3 получи бензинова и хибридна версии

Новият Citroen C3 разширява гамата си от двигатели, която вече включва бензинов и хибриден агрегат. И в двата случая това е 1.2 PureTech turbo със 100 к.с., който се предлага с ръчна скоростна кутия при варианта с „чист“ ДВГ, и с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител в комбинация с „мекия“ хибрид.


Citroen C3 hybrid


Бензиновият мотор с 3 цилиндъра е оборудван с обновена разпределителна система, която вече не е в маслена баня, а във версия с ремъчно задвижване. Въртящият момент е 205 Нм, като 55 от тях се осигуряват от електромотора. Това позволява на хибридния C3 да се движи в електрически режим в 50% от пътуването в градски условия. При нужда от допълнителна мощност - при ускорение, например, електромоторът, интегриран в трансмисията осигурява 12 к.с. допълнително.

От компанията допълват, че тази версия на Citroen C3 намалява разхода на гориво с 10% в сравнение с модификацията с чист ДВГ. Нивата на вредни емисии са 117 г/км, което позволява на модела да се класира за „екобонус“ в държавите от ЕС, където се предлата такъв. На свой ред, „чисто“ бензиновата версия декларира 126 г/км CO2.

На външен вид новият Citroen C3 с двигател 1.2 остава практически идентичен с показаната по-рано електрическата версия, с изключение, разбира се, на наличието на ауспух, като в случая той е скрит зад бронята. При останалите детайли няма разлики.


Citroen C3 hybrid


Същото важи и за интериора, където се залага на минималистичния декор с цифрови инструменти и 10,25-инчов централен монитор, стандартен за най-високото ниво на оборудване. Базовата версия, от друга страна, използва смартфона на водача, който се поставя в специална скоба, за управление на мултимедийно съдържание, навигация и телефонни разговори Обемът на багажникът също не се променя - 310 литра минимален капацитет и задни облегалки, които могат да се сгъват в съотношение 60:40. .

Има тук има редица функции на системата „Advanced Comfort", които вече присъстват в много модели на Citroën. От една страна, седалките са подплатени със специална полиуретанова пяна, за да осигурят правилната опора и достатъчна мекота, а от друга, амортисьори с два хидравлични амортисьора в двата края, за разтягане и компресия, така че да се подобри реакцията на всички видове терени.


Citroen C3 hybrid


Нивата на оборудване на Citroen C3 hybrid са същите като електрическите - You и Max. Първото включва LED светлини, 16-цолови алуминиеви джанти, окачване Citroën Advanced Comfort, автоматично аварийно спиране, асистент за задно паркиране и ръчен климатик. Второто добавя двуцветна каросерия, 17-цолови алуминиеви джанти, LED задни светлини, 10,25-инчов централен монитор, седалки Citroën Advanced Comfort, сгъваема задна облегалка в съотношение 60:40, автоматичен климатроник, безжично зарядно за смартфон и камера за обратно виждане.

Продажбите на обновения Citroen C3 вече стартираха, като първите доставки до клиенти ще станат през лятото. Във Франция цените стартират от 14 990 евро за бензиновата версия с 1,2-литров двигател и ръчна скоростна кутия. Това е по-евтино от предишния вариант на модела, чиято цена на същия пазар в момента е 16 590 евро.  Хибриднана версия ще се появи на пазара по-късно тази година, като цените предстои да бъдат обявени. Що се касае до напълно електриченския е-C3, той започва от 23 300 евро, а догодина се очаква по-достъпна версия на цена от 19 990 евро.  


Още снимки на хибридния C3 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Костадин. ( преди 7 месеца )
    2021г купих нов ситроен с3 1.5hdi. Мога да кажа че това е едно недоразумение на френската автомобилна индустрия!!!
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И как само лъжат, че от малките коли не може да се печели. Ама като не върви търговията със скъпите, ще пуснат малки на що годе човешка цена. Цяла Южна и Източна Европа кара малки коли. Само в Германия и скандинавските държави доминират по-големи и по-скъпи. И това не е само заради цените, просто малките коли са много по-удобни за тесните улици в градовете и селата на Южна Европа.