fallback

Голямото завръщане на дизела в Европа

Volvo се раздели завинаги с този двигател, но останалите производители са му фенове

Въпреки че регистрациите на дизелови двигатели намаляват в няколко европейски страни, тези мотори се радват на подновен интерес сред много производители. В контекста на електрическия преход автомобилните концерни показват прагматизъм.

 

Изглежда енергийният преход вече не е техен приоритет. Някои марки, които се хвърлиха смело в него, изоставяйки старите ДВГ, се оказаха в неочаквано затруднение. Новите електрически коли не могат да компенсират като бройка на продажбите дизелите и бензините. В крайна сметка потребителят, независимо дали е физическо лице или компания, има последната дума.

Списъкът с модели, които въвеждат отново бензинови и дизелови двигатели, е доста впечатляващ през последните седмици. И показва цялата несигурност около този преход, чийто краен срок е планиран за 2035 г. Или поне беше. Всеки производител, изправен пред трудности при продажбата на електрически автомобили, осъзнава, че трябва да изчака и да реинтегрира добрите, стари мотори в своята гама.

С изключение на Volvo Car, който тази седмица окончателно спря производството на ДВГ, всички останали компании вземат противоположни решения.  Още през миналия септември, по повод срещата на високо равнище за климата, организирана в Ню Йорк, шведският производител обяви: най-новите му дизелови модели ще напуснат заводите в началото на 2024 г.  Марката потвърди, че нейната фабрика в Гент (Белгия) произведе последния си дизелов автомобил, V60, в един „облачен вторник в началото на февруари“ .  В крайна сметка  най-доброто дизелово Volvo - XC90, напусна линията в Торсланда (Швеция) във вторник, 26 март 2024 г. Историческа дата!

 

Обратно, можем да цитираме Stellantis, който пуска отново своите MPV автомобили, включително Berlingo, с бензинови и дизелови  двигатели. Или дори Volkswagen, чийто нов Passat е фокусиран върху ДВГ. От своя страна  Mercedes-Benz  току-що обяви удължаване на производството на своите модели с бензин или дизел след 2030 г.  

Трябва да се каже, че регулаторните ограничения подкопават продажбите на производителите, чиито асортименти вече не винаги отговарят на очакванията на купувачите. Другият сигнал, който говори в полза на връщането към старите двигатели, е временният край на зоните с ниски емисии в доста градове на Западна Европа.

Друг пример, илюстриращ тази динамика, е изявлението на Mercedes:  „Клиентите и пазарните условия (отсега нататък) ще определят скоростта на енергийната трансформация“. Това съобщение, направено от Ола Каелениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz, подчертава една осезаема реалност в автомобилната индустрия. Имено нарастващата пропаст между търсенето и предлагането на автомобилния пазар. Наистина, потребителите все по-неохотно се интересуват от гами превозни средства, чието обновяване е мотивирано единствено от изискванията на стандартите.

Във времена, когато енергийният преход на автомобилите е централна тема, статистиката при продажбите на нови превозни средства говори друго. Доминацията на терминчни двигатели в Европейския съюз е толкова силна, че виждаме връщането в полза на  дизела  през януари! С 35,2% от продажбите бензиновите автомобили заемат първо място в Европа през първия месец на годината. Те изпреварват хибрида - с 28,8% от поръчките, пред дизела (13,4%). Всички модели са с двигател с вътрешно горене. Бензинът и дизелът представляват почти всяка втора продажба. Електрическите автомобили (10,9%) и plug-in хибридите (7,8%) затварят класацията.

fallback
  • #26
    Смех ( преди 7 месеца )
    А плуг ин хибридите с двигатели с Външно горене ли са и що са само 7%
  • #25
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Дизел пауа! От край време беше ясно, че няма тука така всички да спрат с ДВГ щото сме много зелени. Естествено че пазара движи икономиката. Всеки човек иска да има автомобил с възможно най-малко разходи за него - електрическите не само че не са това, ами и са причината за вдигането на цените на ДВГтата. Сега пак си "цапаме", но срещу повече пари. Добра работа на "зелените" за подобряване качеството на живот..
  • #24
    Щирлиц ( преди 7 месеца )
    "Плебсът" иска да пътува от точка А,до точка Б,без да се взира в бързо намаляващия заряд елекроталигата,затова си купува бензинов или дизелов автомобил.Па богатите умници нека се пускат по електропързалката.
  • #23
    Богатите минават на ( преди 7 месеца )
    Добитъка ще ги последва съобразно възможностите си... Така е с всичко на тоя свят, гледай какво правят хората с пари и това е бъдещето.
  • #22
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката електричка много се надяваше да купува електроенергия от фотоволтаиците на отрицателна цена по обяд когато има свръхпроизводство т.е. да му плащат да съхранява енергията в Теслата (дето я няма) и после да я продава скъпо нощес.Бизнес та дрънка.Ония алчни чичковци с фотоволтаиците по скоро ще ги изключат, вместо да му плащат за да им съхранява енергията от свръхпроизводството по обяд.После пак да му платят за да им върне енергията обратно.При бизнес плановете на Теслю няма празно.
  • #21
    Гост ( преди 7 месеца )
    Антиелектриците,по нежно с Митьо Бустеров адреналинката електричка,сега ще рони крокодилски сълзи цяла нощ.
  • #20
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тези VW дето пак пускат дизелите явно не са глобени достатъчно а и плебса продължава да ги купува, чудно просто!
  • #19
    До долният ( преди 7 месеца )
    Така ли и.що никой освен германците НЕ купува дизел
  • #18
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 16 - Тея си заминават. Виж какво става - Европа отива надясно. Винаги е била най-добре, когаот е била умерено дясно. Другото води до извращения.
  • #17
    Факт ( преди 7 месеца )
    Защо ли дизела само в умопобъркана германция се връща
fallback
Последни