fallback

Голямото завръщане на дизела в Европа

Volvo се раздели завинаги с този двигател, но останалите производители са му фенове

Въпреки че регистрациите на дизелови двигатели намаляват в няколко европейски страни, тези мотори се радват на подновен интерес сред много производители. В контекста на електрическия преход автомобилните концерни показват прагматизъм.

 

Изглежда енергийният преход вече не е техен приоритет. Някои марки, които се хвърлиха смело в него, изоставяйки старите ДВГ, се оказаха в неочаквано затруднение. Новите електрически коли не могат да компенсират като бройка на продажбите дизелите и бензините. В крайна сметка потребителят, независимо дали е физическо лице или компания, има последната дума.

Списъкът с модели, които въвеждат отново бензинови и дизелови двигатели, е доста впечатляващ през последните седмици. И показва цялата несигурност около този преход, чийто краен срок е планиран за 2035 г. Или поне беше. Всеки производител, изправен пред трудности при продажбата на електрически автомобили, осъзнава, че трябва да изчака и да реинтегрира добрите, стари мотори в своята гама.

С изключение на Volvo Car, който тази седмица окончателно спря производството на ДВГ, всички останали компании вземат противоположни решения.  Още през миналия септември, по повод срещата на високо равнище за климата, организирана в Ню Йорк, шведският производител обяви: най-новите му дизелови модели ще напуснат заводите в началото на 2024 г.  Марката потвърди, че нейната фабрика в Гент (Белгия) произведе последния си дизелов автомобил, V60, в един „облачен вторник в началото на февруари“ .  В крайна сметка  най-доброто дизелово Volvo - XC90, напусна линията в Торсланда (Швеция) във вторник, 26 март 2024 г. Историческа дата!

 

Обратно, можем да цитираме Stellantis, който пуска отново своите MPV автомобили, включително Berlingo, с бензинови и дизелови  двигатели. Или дори Volkswagen, чийто нов Passat е фокусиран върху ДВГ. От своя страна  Mercedes-Benz  току-що обяви удължаване на производството на своите модели с бензин или дизел след 2030 г.  

Трябва да се каже, че регулаторните ограничения подкопават продажбите на производителите, чиито асортименти вече не винаги отговарят на очакванията на купувачите. Другият сигнал, който говори в полза на връщането към старите двигатели, е временният край на зоните с ниски емисии в доста градове на Западна Европа.

Друг пример, илюстриращ тази динамика, е изявлението на Mercedes:  „Клиентите и пазарните условия (отсега нататък) ще определят скоростта на енергийната трансформация“. Това съобщение, направено от Ола Каелениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz, подчертава една осезаема реалност в автомобилната индустрия. Имено нарастващата пропаст между търсенето и предлагането на автомобилния пазар. Наистина, потребителите все по-неохотно се интересуват от гами превозни средства, чието обновяване е мотивирано единствено от изискванията на стандартите.

Във времена, когато енергийният преход на автомобилите е централна тема, статистиката при продажбите на нови превозни средства говори друго. Доминацията на терминчни двигатели в Европейския съюз е толкова силна, че виждаме връщането в полза на  дизела  през януари! С 35,2% от продажбите бензиновите автомобили заемат първо място в Европа през първия месец на годината. Те изпреварват хибрида - с 28,8% от поръчките, пред дизела (13,4%). Всички модели са с двигател с вътрешно горене. Бензинът и дизелът представляват почти всяка втора продажба. Електрическите автомобили (10,9%) и plug-in хибридите (7,8%) затварят класацията.

fallback
  • #36
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката електричка,богатия чичко за който работя си сложи фотоволтаични панели на покрива на цеха.Произведеното от ФЕЦ по обяд стига колкото за осветление и вентилацията на цеха.Сега се псува за хвърлените на вятъра пари.
  • #35
    До 32 ( преди 7 месеца )
    Ако има нещо по-глупаво от това да засадиш фотоволтаици на черноземна почва, Това е на същата почва да засадиш растения за производство на HVO 100. Поне фотоволтаиците ги засаждаш еднократно и ги сменяш след 30 г. , без нужда от обработка на почвата поливане и торене. Реколтата за дизела всяка година трябва да се сее полива дори оре и да се отделят допълнителни емисии за самата обработка. От един 3 декара получаваш дизел за един електромобил или ток за 300 електромобила. Кое е по-добре?
  • #34
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Налагането на дизела беше в резултат на законодателството на ЕС и ни докара до момента да имаш дизелови Смарт, С1, панда и други подобни, когато не е оправдано от екологична и икономическа гледна точка използването му в градски условия.
  • #33
    Гост ( преди 7 месеца )
    Значи денем ще стоиш закачен за контакта и ще дебнеш отрицателни цени от свръхпроизводство на фотоволтаиците.Нощес пак закачен за контакта ще дебнеш за високите цени на борсата.Адреналинката електричка,кога ще го караш този електрокар за 100 к.лв? Не, мерси трафопост на колела не ми трябва.
  • #32
    До 32 ( преди 7 месеца )
    Да ти опиша какво прочетох за HBO 100. Прочетох че събират оборския тор от кравефермите и го пръскат в градовете, По пътеките пред входовете на жилищните блокове и отчитат, че по пътя се губят голяма част от екскрементите и замърсяването е много по-малко отколкото ако го изхвърлят в дерето. Искаш ли да направиш експеримент с HVO 100 и семейството си в затворен гараж и работещ с автомобил? Гарантирам ти че ще предадете Богу дух по същото време, както са си изкопаем дизел. Пак вярваш на лъжи!
  • #31
    До долния ( преди 7 месеца )
    Дрън дрън един и същ процес по малко цо2 само бъламурник верва на тва
  • #30
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Естествено че ще се произвеждат двг-та.Хайде за токаджиите,напишете HVO 100 в гугъл и малко се просветете за новото дизелово гориво с 90% по малко въглеродни емисии.Едва ли производството на една батерия е по екологично.Бъдете здрави
  • #29
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    Освен това има сценарии в който богатият чичко за който работиш, да ти позволява да си зареждаш безплатно електромобила от фотоволтаиците върху служебния паркинг, ако му връщаш половината енергия, когато му е необходима - сутрин и вечер когато тока е най-скъп. Така всички печелят. А ти можеш да си носиш безплатния ток в къщи с кофата наречена електромобил, А като се прибереш да изсипеш тока от кофата да си готвиш и светиш без да плащаш такса пренос. Това е реалност при смарт грид. Няма празно!
  • #28
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Когато след 2г. излезеш на свободния пазар, ще те питам дали ще си загряващ бойлера сутрин и вечер на най-скъпата цена. Бойлера харчи на денонощие колкото за зареждане на електромобил, а в твоя случай, предвид малкото ти километри бойлера ще харчи повече. Климатик през зимата харчи 3-4 пъти повече от зареждане на електромобил. През лятото колкото 2 електромобила. Така и не се научи за разликата между мощност и енергия. За всички това трябва енергия. Харчиш я по обяд и няма нужда от съхранение.
  • #27
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    "Ония алчни чичковци с фотоволтаиците по скоро ще ги изключат, вместо да му плащат за да им съхранява енергията от свръхпроизводството по обяд.После пак да му платят за да им върне енергията обратно.При бизнес плановете на Теслю няма празно." Съвсем обърка пазарните принципи. За какво е на производителя да си купува стоката обратно? И защо да спират централите? Нито печелят нито губят нулеви цени независимо дали ФЕЦ работи или не. Клиентите печелят, останалите централи, включително АЕЦ губят.
fallback
Последни