fallback

Резултатите на Toyota доказват, че хибридите имат бъдеще

Продажбите на Prius скочиха 138%, като моделът изпреварва bZ4X и Lexus RZ взети заедно

Японският производител Toyota обяви данни за продажбите за първото тримесечие на 2024 г. във вторник, като основните новини идват от продажбите на Prius. Популярният хибрид на компанията отчита 138,6% увеличение на продажбите през първите три месеца на годината. Това означава 13 327 продадени бройки в сравнение с 5586 единици през 2023 г.

Факт е, че Prius все още е далеч от най-популярните модели на Toyota, но резултатите му показват, че хибридите няма да изчезнат скоро. За сравнение, продажбите на изцяло електрическата Toyota bZ4X достигат 1897 бройки през същия период. Това е увеличение от 11,7%, но все още доста под нивата на Prius.

В същото време Lexus RZ регистрира 1603 продажби, което означава, че Toyota е продала общо 3500 електромобила в момент, когато много хора смятаха, че изцяло превозните средства с нулеви вредни емисии ще излетят нагоре.

Като цяло, продажбите на Toyota Motor в Северна Америка са се увеличили с 20,3% от началото на годината, като това се дължи основно на резултатите на Prius, RAV4, Corolla и Corolla Cross. Всички тези модели се предлагат в хибридни версии, както и все ще популярният Camry, който при които се отчита 18,6% увеличение спрямо предходната година (78 337 продажби). Tundra също се възползва от стабилни продажби с 31% ръст с 36 215 продадени бройки, като и при него хибридна версия се представя добре.

Добрите резултатите на Prius се дължат и на факта, че новото поколение на модела е сериозно подобрено спрямо предшественика си. Версията Prime изминава 70 км в изцяло електрически режим и разполага с мощност от 220 к.с. Затова и не е изненада, че много потребители залагат на нея, вместо да се задоволят с електрическо превозно средство.

fallback
  • #19
    Хвалипръц ( преди 7 месеца )
    До 18: Защото, митични ми Бустерчо, увеличаването на производството на качествени автомобили не е лесна работа. Тесла не ги гледай - те произвеждст не качествени автомобили, а недодялани самоделки.
  • #18
    До 17 ( преди 7 месеца )
    "За тях се чака между 6 месеца и две години - нещо трудно за осмисляне за масов автомобил в САЩ." За две години Тесла построи три завода и утрои производството, защото е сигурна че бъдещето принадлежи на електромобилите. Ако от toyota бяха сигурни, че бъдещето принадлежи на хибридите, можеше просто да вдигнат производството с 20% и да задоволят търсенето без чакане. Защо според тебе не го правят? Защо не продават по 15 милиона автомобила годишно след като има толкова огромно търсене?
  • #17
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #3 чул CVT и не му харесвали хибридите на Тойота. Сигурно си представя CVT с две макари и ремък...Хибридите на Тойота са изключително надеждни и на практика не смогват да произвеждат достатъчно. За тях се чака между 6 месеца и две години - нещо трудно за осмисляне за масов автомобил в САЩ.
  • #16
    Да ти падна на нивот ( преди 7 месеца )
    "Ще сравняват продажбите на нещо си в една държава с милиардно население с друга, в която са само милиони и освен това модела се води чуждестранен." За да сме честни нека да сравним световните продажби на електромобила на toyota с местните продажби на автомобила на xiaomi? За да не става нелепо сравнението да сравняваме японските продажби на електромобила на toyota с китайските продажби на xiaomi на родна почва.
  • #15
    Лудория до 1 ( преди 7 месеца )
    заплата или са платени автомобили? И защо ли ни интересува американския пазар, ама карай да върви. Няма да питам за продадени Xiaomi коли в България. Само да спомена, че съм харесвам продуктите, които имам и са произведени от Xiaomi. Колата на картинки също ми се струва готина. ;) Ама нелепите коментари...
  • #14
    Лудория до 10 ( преди 7 месеца )
    И да смъкна нивото до твоето - защо си мислиш, че има разлика в цената? И я пак прочети моя коментар за какво нелепо изказване се отнася. Ще сравняват продажбите на нещо си в една държава с милиардно население с друга, в която са само милиони и освен това модела се води чуждестранен. Което ми навявя един въпрос до 1-ия коментар - колко са продажбите на Xiaomi SU7 в САЩ, за да ги сравним с продадените бройки в САЩ на Тойота? Ама тези продадените Xiaomi SU7 само капарирани са с половина българска
  • #13
    До 12 ( преди 7 месеца )
    Много ясно, най-добри са канцерогенните тракащи дизели на Фолцваген.
  • #12
    до 7 ( преди 7 месеца )
    Виждам, че умът ти блести, но все пак ще обясня: електромобилите не са куци по принцип. Само на Тойотка са. Хибридите са куци по принцип, но на Тойотка са 2 пъти по-сакати.
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Тесльо, резултатът на един модел на един пазар е без значение. Важното е че тая година Тойота ще продаде повече от 2 пъти повече хибриди, отколкото Тесла - електромобили, генерирайки над 3 пъти по-голяма печалба и спестявайки повече въглеродни емисии.
  • #10
    До лудетината ( преди 7 месеца )
    "И ако следваме твоята логика, Ролс Ройс, Ферари, Бугати са доста некачествени автомобили, а?" Ако има размениш цените с тези на toyota кое мислиш че ще се продава повече?
fallback
Последни