Японският производител Toyota обяви данни за продажбите за първото тримесечие на 2024 г. във вторник, като основните новини идват от продажбите на Prius. Популярният хибрид на компанията отчита 138,6% увеличение на продажбите през първите три месеца на годината. Това означава 13 327 продадени бройки в сравнение с 5586 единици през 2023 г.
Факт е, че Prius все още е далеч от най-популярните модели на Toyota, но резултатите му показват, че хибридите няма да изчезнат скоро. За сравнение, продажбите на изцяло електрическата Toyota bZ4X достигат 1897 бройки през същия период. Това е увеличение от 11,7%, но все още доста под нивата на Prius.
В същото време Lexus RZ регистрира 1603 продажби, което означава, че Toyota е продала общо 3500 електромобила в момент, когато много хора смятаха, че изцяло превозните средства с нулеви вредни емисии ще излетят нагоре.
Като цяло, продажбите на Toyota Motor в Северна Америка са се увеличили с 20,3% от началото на годината, като това се дължи основно на резултатите на Prius, RAV4, Corolla и Corolla Cross. Всички тези модели се предлагат в хибридни версии, както и все ще популярният Camry, който при които се отчита 18,6% увеличение спрямо предходната година (78 337 продажби). Tundra също се възползва от стабилни продажби с 31% ръст с 36 215 продадени бройки, като и при него хибридна версия се представя добре.
Добрите резултатите на Prius се дължат и на факта, че новото поколение на модела е сериозно подобрено спрямо предшественика си. Версията Prime изминава 70 км в изцяло електрически режим и разполага с мощност от 220 к.с. Затова и не е изненада, че много потребители залагат на нея, вместо да се задоволят с електрическо превозно средство.