fallback

Резултатите на Toyota доказват, че хибридите имат бъдеще

Продажбите на Prius скочиха 138%, като моделът изпреварва bZ4X и Lexus RZ взети заедно

Японският производител Toyota обяви данни за продажбите за първото тримесечие на 2024 г. във вторник, като основните новини идват от продажбите на Prius. Популярният хибрид на компанията отчита 138,6% увеличение на продажбите през първите три месеца на годината. Това означава 13 327 продадени бройки в сравнение с 5586 единици през 2023 г.

Факт е, че Prius все още е далеч от най-популярните модели на Toyota, но резултатите му показват, че хибридите няма да изчезнат скоро. За сравнение, продажбите на изцяло електрическата Toyota bZ4X достигат 1897 бройки през същия период. Това е увеличение от 11,7%, но все още доста под нивата на Prius.

В същото време Lexus RZ регистрира 1603 продажби, което означава, че Toyota е продала общо 3500 електромобила в момент, когато много хора смятаха, че изцяло превозните средства с нулеви вредни емисии ще излетят нагоре.

Като цяло, продажбите на Toyota Motor в Северна Америка са се увеличили с 20,3% от началото на годината, като това се дължи основно на резултатите на Prius, RAV4, Corolla и Corolla Cross. Всички тези модели се предлагат в хибридни версии, както и все ще популярният Camry, който при които се отчита 18,6% увеличение спрямо предходната година (78 337 продажби). Tundra също се възползва от стабилни продажби с 31% ръст с 36 215 продадени бройки, като и при него хибридна версия се представя добре.

Добрите резултатите на Prius се дължат и на факта, че новото поколение на модела е сериозно подобрено спрямо предшественика си. Версията Prime изминава 70 км в изцяло електрически режим и разполага с мощност от 220 к.с. Затова и не е изненада, че много потребители залагат на нея, вместо да се задоволят с електрическо превозно средство.

fallback
  • #39
    Мда ( преди 8 месеца )
    Тойота с над 20% ръст в продажбите от началото на годината, Тесла с над 33 милиарда обезценяване от началото на годината и над 10% спад в продажбите! Къде е онзи с кристалната топка който прорукуваше ръст в продажбите на Тесла и тази година! Пазара на електрички тепърва започва да се сговня, а Тесла вече са на минус. До края на годината ако устискат до минус 20% спрямо 2023 ще е постижение
  • #38
    Цецо ( преди 8 месеца )
    До 24.Ще говоря за Германия. Тук се предлагат всички модели освен Приуса и без хибрид. Но се купуват почти 90% хибриди. И не е само заради ниският разход а и заради комфорта и надеждноста. В почти цяла Европа и Америка таксита са вече повечето хибриди на Тойота. Особено в Ню Йорк са над 90%.
  • #37
    Приус ( преди 8 месеца )
    Пичове, имам Приус 3-та генерация от 6 години, когато минавам преглед всеки път ме питат чисто нова ли е, щото нормите и са като на нова, а е на 200к км. Тествах и последния Приус, лидница е, като представяне и усещане. Въобще как може да имате съмнение в автомобил, който се произвежда единствено и само в Япония? За тези които не знаят какво е японско качество, препоръчвам да посетят Япония, ходих и видях с очите си!
  • #36
    Знаещ ( преди 8 месеца )
    Чудно ми е защо коментират хора, които не правят разлика между CVT и ECVT ....
  • #35
    Тойотаджия ( преди 8 месеца )
    Лъжите са специалитет на обезумелите мразещи Тойота (и съответно здравият разум) като теб, така че е малко абсурдно точно ти да ме обвиняваш в лъжа. Гугъл да ползваш можеш ли? "The current standards, introduced under Regulation (EC) 443/2009, established a goal of 95 grams carbon dioxide/km, measured in NEDC, by 2021."Щом плъгин Приус те комплексира толкова, вземи Камри Хибрид - 98g CO2/km. Проблеми с покриването на емисиите има ли?
  • #34
    до 32 ( преди 8 месеца )
    Много забавни лъжи мяташ, когато истината не ти е изгодна. Какъв NEDC измисли пък сега? Какви 16 грама измисли, като те са за плъгин версията, а досега говореше за обикновения ибрид?
  • #33
    Хибридният ( преди 8 месеца )
    За 2023 пулът Тойота-Субару-Мазда-Сузуки има средни емисии 114.2g CO2/km при лимит 118.6g CO2/km. За сравнение Фолксваген, с многото електромобили има средни емисии 118.5g CO2/km при лимит 121.5g CO2/km. Очевидно, Тойота с технологичното си превъзходство има по-ниски средни емисии, без да им се налага да продават много електромобили на загуба като Фолксваген.
  • #32
    Тойотаджия ( преди 8 месеца )
    До 31: Тия СО2 лимити нямат нищо общо с Евро 6 или 7. Освен това, тия 95g CO2/km са по NEDC, което отговаря на 115.1g CO2/km по WLTP и очевидно стария Приус ги покрива без проблеми. А новият е с 16g CO2/km. Да, абсурдно е, но пък електромобилите ги броят за 0g CO2/km, което е още по-абсурдно.
  • #31
    до 30 ( преди 8 месеца )
    Защо така удобно си изпуснал емисиите на CO2, тойоткаджийче? Защо не кажеш, че целта на ЕС за 2021 е 95 г/км, за 2025 е 80,8, а за 2030 е 59,4? КАК точно последното поколение супер-дупер най-високотехнологичнния отражение на самото бъдеше ибрид на Тойотка със 113 г/км отговаря покрива стандартите?
  • #30
    Тойотаджия ( преди 8 месеца )
    Потърси в гугъл на "The 2016 Toyota Prius is one of the five lowest emission cars that have been tested in 2019. The 1.8 Hybrid engine allows the car to produce 0.002g/km of NOx, 0.065g/km of CO and 113g/km of CO2 emissions." За сравнение, Евро 6 лимитите са 0.080g/km азотни окиси (NOx) и 0.500g/km CO. Както казах, Приус ги покрива многократно. Други изфабрикувани "аргументи" за оборване имаш ли?
fallback
Последни