fallback

Tesla се отказва от колата за 25 000 долара

Причините са новите тенденции при електромобилите и конкуренцията от Китай

Базовият Model 3, струващ около 40 000 долара, ще бъде най-евтината кола на Tesla, която ще може да се купи в обозримо бъдеще. По информация на агенция Reuters американският производител се е отказал от пускането на така наречения Model 2, която трябваше да струва 25 000 долара.

Причината е агресивната конкуренция на електромобилите от начално ниво, идващи от Китай. Според Reuters, решението е било взето още преди време, но умишлено е държано в тайна. Агенцията цитира кореспонденция от 1 март между ръководството на Tesla и инженерния персонал на компанията, на който е било наредено да не казват на външните доставчици за отмяната на проекта.

Други източници твърдят, че усилията на компанията вече са насочени от създаване на базовия автомобил към разработката на роботакси. Засега официален коментар от Tesla няма, но нейният главен изпълнителен директор Илон Мъск публикува кратък пост социалната мрежа X (бивш Twitter), в който написа: „Ройтерс лъже (отново)“.

Слуховете за поява на евтин електромобил на марката, който ще се настани под Model 3 в гамата на Tesla, вървят от няколко години. Малкият хечбек трябваше да се конкурира с Chevrolet Bolt и Nissan Leaf, но тенденциите при електромобилите в последно време се промениха. Търсенето на коли на ток спадна и това засегна дори Tesla, чиито продажби са по-слаби от очакваното.

Голям проблем за производителите се оказа и най-големият пазар за електромобили в света - този в Китай. Там конкуренцията е жестока и непрекъснато излизат все по-евтини модели, с които Tesla няма как да се съревновава като цена на предлагания от нея продукт.

fallback
  • #24
    До 29 ( преди 6 месеца )
    Би ли споделил източник на тази статистика и потвърждението и от независима институция? Защото има няколко инцидента точно с Тесла FSD със смъртни случаи, за които обаче, естествено вината беше хвърлена върху мъртвия "шофьор"
  • #23
    Гост ( преди 6 месеца )
    Статистиката сочи, че в световен мащаб на всеки 125-150 милиона изминати километри умира по един човек в катастрофа. Тесла с FSD има изминати 1 млрд. мили, тоест 1.6 млрд. километра без нито един инцидент, дори и удар между две коли. А това означава, че статистистически над 10 души са съхранили живота си, а една дузина не са били наранени при катастрофа. И тук важния въпрос е "Колко време ще отнеме на бюрократите по света, за да осъзнаят тези факти, съответно да разрешат използването на FSD?"
  • #22
    РУК ( преди 6 месеца )
    Да, защото за теб голф е още голф 3 :-) Я седни в Голф 8 и Модел 3 и ела да ми обясниш колко е голяма разликата в размера и пространството и струва ли си милиарди за "разработка" на нова платформа, нови поточни линии и загубата на времето да пуснеш достъпен модел :-) Тесла има евтиния модел!Технологично им излиза евтин за производство, като качество и материали е още по-евтин. Проблема им не е да пуснат евтина EV кола!Проблема им е че не успяват да пуснат достъпен абонат на колела :-)
  • #21
    До 6 ( преди 6 месеца )
    "анонимен ( преди 1 час )Използвайки любимата дума на наш Митьо Бустеров "ако", "Ами ако Ройтерс не лъже?". Никакви изненади. Този въпрос е напълно логичното продължение на въпросите Ами ако съществува перпетуум мобиле? Ами ако съществува дядо Коледа? Ами ако е възможно да се смята средно аритметично на % вместо да смяташ с количество? Ами ако наистина след като си продал 87% повече бройки това може да се нарече срив? И други подобни" Ами ако" написани за минало време и (не)съществуващи неща.
  • #20
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Интересно, кой ще е първия изпълнителен директор на компания, който ще подпише лицензионен договор с Тесла за техния FSD? Залагам на Форд и мисля, че ще е факт до края на месеца. Другото интересно е, че този софтуер може да бъде инсталиран и на кола с ДВГ, което означава, че това вече е big deal и не може да се сравнява с предоставянето на достъп до зарядни станции на Тесла. Тесла най-вероятно ще се превърне в Майкрософт с техния Уиндоус, коли ще произвеждат други
  • #19
    РУК ( преди 6 месеца )
    До VAYK - целта на Мъск винаги е била да направи коли за които после да продава софтуер на огромна печалба :-) Моделите 3 и Y без вградени селфдрайв шитни с подготовка да си купиш "автопилота" за хиляди долари,с двигател 150-180 коня,като цяло кола която да покрива базовите изисквания за активна безопасност и нормалните нужди на масовия потребител от мощност и пространство, и сега ще паднат под 25К и ще стигне до масите!Просто целта не е това! :-)
  • #18
    до 21 ( преди 6 месеца )
    Всички автономни автомобили в момента / без изключение / се движат по картографирани пътища, с радари и написан софтуер, който им казва какво да правят при пешеходец, велосипедист и т.н. Това е неработещ модел, защото обективно няма как да напишеш софтуерен код за всяка една ситуация, която може да се случи. Аз бях скептик за FSD на Тесла, но последната им версия, която пуснаха пробно на всички собственици буквално ме изкъртва, като виждам какво прави - без карта, без софтуерен код, без интернет
  • #17
    VAYK ( преди 6 месеца )
    Мъск веднага каза че това е поредната лъжа на Ройтерс! Целта на Мъск винаги е била да направи премиум коли с печалбата от които да финансира именно по евтина кола, която да стигне до масите! Неговата цел е масова електрификация, точно за това схемите за теслите са общодостъпни както и Грок A.I.
  • #16
    Фейк та дрънка ( преди 6 месеца )
    С "новина" базирана на слухове, опровергават предишна "новина" базирана на слухове. И това е сериозна журналистика
  • #15
    До 18 ( преди 6 месеца )
    За това може и да си прав, но не знам точно дали всички са закичени със скъпи радари и сензори и могат само при редовно програмиране на маршрута
fallback
Последни