"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Дълго преди да бъде национализирана и следователно задължена да предоставя евтин транспорт за масовия пазар, Renault беше точно от типа компания, от която можеше да се очаква да произведе луксозен автомобил, способен да спечели рали Монте Карло.
Тази кола беше 40CV, чийто редови шестцилиндров двигател започна от 7539 куб. см през 1911 година и беше увеличен до 9120 куб. см през 1920, пет години преди победата в Монте Карло.