"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Докато Buick и други марки на GM напомпаха своите версии на V8 до 7,5 литра, Cadillac направи усилията им да изглеждат плахи. Неговият собствен V8 бе разширен до 8,2 литра през 1970 година за тогавашното Eldorado.
По-късно Cadillac направи 8.2 достъпен за цялата си моделна гама, само за да го изтрие, когато производството на такива жадни двигатели стана невъзможно. До ден днешен General Motors никога не е използвал по-голям двигател в нито един от своите производствени автомобили и вероятно никога няма да го направи.