"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
3,7-литровият V6, споменат по-рано в контекста на Acura, също беше използван в четвъртото поколение Honda Legend, но това не е най-големият двигател, монтиран на пътно превозно средство с марката Honda. През ноември 1993 Honda представи първия си модел Crossroad на японския пазар, а неговият двигател - първият и до днес единствен автомобилен V8 на компанията - имаше капацитет от 3946 куб. cм.
Crossroad беше на практика близък роднина на Land Rover Discovery, произведен в Солихъл от Rover (с който Honda беше в партньорство по това време) и изнасян за Япония с подменена емблема.
През септември 2023 Honda въведе 4.95-литров двигател, но той е само за морска употреба.