IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-големите двигатели на всяка автомобилна марка

Рекордьорите са Bugatti и... Peugeot. Спомен за времето, когато под капаците нямаше еднолитрови мотори

"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
   
   
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 6 месеца )
    Бачо Кольо 3 литровия бензин който се слага в Пежо, Ситроен и Рено не е тяхна разработка и производство, а на компанията "Fran
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 6 месеца )
    Бачо Кольо 3 литровия бензин който се слага в Пежо, Ситроен и Рено не е тяхна разработка и производство, а на компанията "Fran
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    11 ( преди 6 месеца )
    Тоав е 5000 лева, за кола с 1.6 двигател, само да допълня. Имах един авере, американче, дето се беше оженил з амеснт амома и се оплакваше. Вика - тука ми отива половината зпалата за Субару с 2.0 двигател, а преди имах Камаро с 5.0 двигател и ми излизаше наполовина. Датските власит мразят големите коли и двигатели. Е ... иначе, като датчанин излезе от Дания, първото нещо, след като си вземе апартамент над 32 квадрата е, да си вземе неква ощна кола или голяма джипка.
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 7 месеца )
    Сина имаше ХМ с 3.0 литра бензин ,автоматик с 4 скорости-змей някакъв си!Излита като го настъпиш и си ги хапваше като баничка сабахлем МБта ,БМВта и прочее дъскорезници.
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 7 - Който не плащал 5000 данък на кола, не знае. Северна Еврооа е ужас направо.
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до 9 ( преди 7 месеца )
    Е, реално много малко от тези коли с по-големи от 6 литра двигатели са съвременни. Повечето, дето са по 8-10 литра, са отпреди сто години и с по сто коня мощност...
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Пора ( преди 7 месеца )
    А аз си мислех че 6 литровата ми S класа е с голям двигател.... Пред тези чудовища се чувствам като в малолитражка....
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    В класацията Най-големите двигатели на всяка автомобилна марка са включени само някои марки!!!
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Мнение ( преди 7 месеца )
    Причината за сравнително ниския обем на много европейски автомобили са данъците. По-високото КПД при двигателите с компресор се компенсира от по-ниската им издържливост.
  • #6
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Рем ( преди 7 месеца )
    Имах такъв Ситроен с 3 литров двигател. Мерцедеси и БеЕмВета ги ядеше, като банички. Страхотна кола!