"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят 385 на Ford беше V8 с голям блок, произвеждан в различни размери от края на 60-те до почти края на ХХ век. Най-голямата версия е известна като 460 заради капацитета си в кубични инчове (около 7,5 литра).
Първоначално се използва само в моделите на Lincoln, по-късно е добавен към гамите Mercury и Ford и се появява в пикапа F-Series, вана E-Series и Thunderbird от шесто поколение. Ford също е продавал 8,4-литрови и 9,4-литрови версии, но само като отделни двигатели, които никога не са били монтирани на нито един сериен автомобил на марката.