"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят Ferrari F140 V12 направи своя дебют в Enzo през 2002, когато беше с обем 6,0 литра, но след това беше увеличаван и модифициран няколко пъти. Той достигна 6496 куб. см в сегашната си форма, както е монтиран на 812 (и производните му), на роудстърите SP1 и SP2, в Daytona SP3 и кросоувъра Purosangue.
Изходната мощност варира от сравнително "скромните" 715 к.с. в Purosangue до плашещите 829 к.с. в Daytona SP3.