"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Най-големият двигател, монтиран на серийно Porsche, е и единственият V10 на марката. Първоначално разработен за моторни спортове, но никога не е използван за тази цел (поради промяна на правилата), той се появи в спортния автомобил Carrera GT, произвеждан от 2004 до 2006 г.
Според Porsche преобразуването на този 5.73-литров V10 от състезателен в цивилен не е било съпроводено с никакви съществени промени, освен от обичайното обръщане на внимание на разпоредбите за шум и емисии. Стандартната изходна мощност е 604 конски сили.