"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Максималният капацитет на Bentley от 8,0 литра е съвсем стандартна цифра за Bugatti през XXI век. Подобно на Bentley обаче, и Bugatti трябва да погледне столетие назад, за да открие своя рекордьор по обем. Type 41, по-известен като Royale, има редови осмак с обем 12,8 литра, цифра, надвишена в серийните коли само от 13,5-литровите чудовища, създадени от Peerless и Pierce-Arrow преди Първата световна война.
От търговска гледна точка Royale е катастрофа, тъй като е твърде скъп дори за кралските особи по време на Голямата депресия. Двигателят му, напротив, е триумф – френската държавна железница купува много екземпляри и ги използва за задвижване на локомотиви чак до края на 50-те години.