"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
Buick увеличи капацитета на своя V8 с голям блок до 7,5 литра (или 455 кубически инча, както казват скараните с метричната система американци) за моделната 1970 година. В тази форма той незабавно се превърна в стандартен двигател за Riviera, Electra 225, Wildcat Custom, Estate Wagon, GS 455 и GSX и опция в LeSabre Custom.
Петролната криза и възникналата грижа за икономията на гориво първо осакатиха този мотор, а после и окончателно го убиха.