"В един литър идва само млякото" (или дори в два литра, ако чуете тази реплика в Америка). "Нищо не замества работния обем" (There's no replacement for displacement). "Турбото е за онези, които не могат да правят двигатели". Всеки класически автомобилен фен знае - и може би повтарял - тези стари лафове, изразяващи почитта ни към големите двигатели с атмосферно пълнене. Но и лафовете, както и самите двигатели, за които те се отнасят, вече принадлежат до голяма степен на миналото. Британското издание Autocar с известна нотка тъга заключва, че най-големият двигател на всеки автомобилен производител на планетата е останал назад в годините, или скоро ще излезе от употреба. Удобен повод да си припомним агрегатите с най-голям работен обем на всяка от значимите автомобилни марки. В класацията са включени само серийни (дори и да са само в по няколко бройки) автомобили, без да се броят двигатели за състезания, за товарни машини или друга употреба.
Най-големите двигатели на всяка марка (ГАЛЕРИЯ):
От многото V8 двигатели, разработени от American Motors Corporation, най-големият e с обем 6573 куб. см и първоначално произвежда 255 коня. Петролната криза през 70-те обаче води до намаляването му. Преди това обаче този 6.6 е монтиран на Ambassador, Javelin и Matador на AMC, както и на притежаваните тогава от AMC Jeep Wagoneer и Cherokee. Следователно това е и най-големият двигател, използван в сериен Jeep, надминавайки дори различните Hemi V8, които се появиха, след като марката беше поета от Chrysler.