IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сривът при електромобилите доведе до отстъпки и при колите с ДВГ

В Германия някои конвенционални модели се продават с 18% под цената, а тези на ток - с 15%

Продажбите на електрически автомобили се сринаха и затова автомобилните производители отново предлагат по-големи отстъпки. Те важат и за модели с ДВГ с вътрешно горене, съобщава германското издание Focus.de, което направи проучване за актуалните изгодни цени на нови автомобили на местния пазар.


продажби


Сривът на продажбите на EV в Германия е факт след спирането на държавния бонус. Той засегна дори лидера в сегмента Tesla. Добрата новина за купувачите, които все още искат да започнат с е-мобилността е, че заради заплахата от глоби за непокриване на стандартите за CO2, която е напълно реална, ако продажбите на електрически автомобили са твърде ниски, много производители на автомобили са принудени да налагат тези превозни средства на пазара с всички сили. А това означава, че те стават по-евтини.

Това обаче важи и за превозните средства с двигатели с вътрешно горене, показва актуален анализ на отстъпките, направен от професор Хелена Висберт от Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Дуисбург.

„Нивото на отстъпките на германския автомобилен пазар продължава да се увеличава и при моделите с ДВГ той достига 18%. При електромобилите се появиха някои промоции, а компании като Mercedes, Smart и Tesla все още предлагат да поемат екологичния бонус, който беше отменен", се казва в анализа.

Висберт допълва, че високата отстъпка не е изненада и може да се разглежда като логична реакция на намаляващите продажби на електрически автомобили през февруари. При 30-те най-продавани EV модела в Германия тя е 14,5%, но все още изостава от отстъпката за коли с ДВГ.

Подобни решения могат да имат много причини: производителят на автомобила е определил твърде висока цена на нов модел при излизането му на пазара и сега трябва да направи подобрения; след години изоставане в производството, нещата се нормализираха и сега даден модел се предлага в изобилие; предстои фейслифт или ново поколение и спрените от производство модели бързо трябва да бъдат махнати от дилърствата..

Не на последно място, особено при електрическите модели, има още една причина за отстъпките - лидерът Tesla понякога намалява цените си без предупреждение, а новите конкуренти - китайските BYD и Nio, поставят Audi, BMW и останалите играчи на пазара под допълнителен натиск.

Изданието посочва и за кои електрически превозни средства в Германия се предлагат най-високи отстъпки. Трябва да се отбележи, че тези оферти са от онлайн дилъри, а не от директни представителства на производителите. В случая възможната отстъпка е посочена като процент от каталожната цена:

Dacia Spring Essential - 44%

Ora Funky Cat 300 - 29,2%

Cupra Born E (58 kWh батерия) - 28%

VW ID.3 - 20,1%

VW ID.4 - 19,2%

Mini Cooper E - 17,4%

Renault Twingo E-Tech - 18,3%

Hyundai Kona E - 19%

BMW i4 - 22,4%

Fiat 500 e - 18%


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    От жена ти ли знаеш? Така ли ти каза за да те успокои? Вярвай и . Защо да не
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    МитЕ,а пък ние разбрахме,че ти е мек хахаха
  • #5
    6 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Някой от всички с изключение на швабата Има ли топки да се обзаложи дали наистина ще има срив на продажбите тази година или няма да има? Аз твърдя че тази година ще бъдат продадени с 20% повече електромобили отколкото миналата година в световен мащаб и с риловете ще са само за старите автомобилни производители. Знаете че съм прав, но никога няма да го кажете но никога няма да го кажете. Не защото не е вярно а защото не ви харесва. Аз мога да си позволя да имам СОБСТВЕНО мнение в макар и грешно.
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 1 месец )
    Нещо за корав,няма ли?За моят чекист електрика митбъстъра питам.
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гретенце гостенке ( преди 1 месец )
    Внимавай в риториката, не чети само заглавията. Някой път за разнообразие се опитай да разбереш и статията.
  • #2
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Какъв срив, адреналинката електричка каза че има ръст в продажбите на електрокари.
  • #1
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Петърчо Мамин Сладък Захарен, "ДВГ" означава Двигател с Вътрешно Горене, т.е. като напишеш "модели с ДВГ с вътрешно горене" (виж си началото на второто ти изречение), всъщност казваш "модели с двигател с вътрешно горене с вътрешно горене". Е, колко вътрешни горенета се извършват в тоя двигател: едно, две, едно на квадрат...? :-( Искаш ли най-сетне да я усвоиш тая журналистическа "професия" и да си поглеждаш какви си ги написал, ПРЕДИ да изцвъкаш статийката "в ефир". Знам - не искаш... :-(