Не е тайна, че договорите за инженерна помощ на трети страни са също толкова важна част от бизнеса на Lotus Cars, колкото и самото производство на автомобили. Ако не и по-важно. От това печелят и клиентите, тъй като в допълнение към модифицираните си автомобили те получават и добър маркетингов инструмент.
В историята са известни няколко такива примера - като започнем от забележителния седан Opel Omega, минев през първата Tesla и стигнев до скромното купе Isuzu Impulse, за чието създаване инженерите на Lotus оказват сериозна помощ. Има обаче и някои проекти, които не са широко рекламирани и дори са пазени в тайна. Днес ще стане дума за тях.
Тайните проекти на Lotus (ГАЛЕРИЯ):
Работата е извършена съвместно от подразделението Mopar и Lotus и е сигурно, че европейците са отговорни поне за дизайна и производството на цилиндровата глава. В допълнение, Spirit R/T получи по-твърдо окачване и по-силни спирачки, което го прави още по-впечатляващ на пътя.
И горко на тези, които искаха да се състезават с него! С динамика от около 6 секунди за ускорение до 100 км/ч този Dodge се движи приблизително на нивото на поколението E34 на BMW M5. Официално той се счита за най-бързия сериен седан в Америка, като струва само 18 000 долара, тоест три пъти по-евтино от BMW.