Не е тайна, че договорите за инженерна помощ на трети страни са също толкова важна част от бизнеса на Lotus Cars, колкото и самото производство на автомобили. Ако не и по-важно. От това печелят и клиентите, тъй като в допълнение към модифицираните си автомобили те получават и добър маркетингов инструмент.
В историята са известни няколко такива примера - като започнем от забележителния седан Opel Omega, минев през първата Tesla и стигнев до скромното купе Isuzu Impulse, за чието създаване инженерите на Lotus оказват сериозна помощ. Има обаче и някои проекти, които не са широко рекламирани и дори са пазени в тайна. Днес ще стане дума за тях.
Тайните проекти на Lotus (ГАЛЕРИЯ):
През периода 1986-1993 г. Lotus принадлежеше на концерна General Motors и американците с готовност използваха актива си за модели на Opel и Isuzu, както и за мощен двигател за C4 поколение Corvette ZR-1. Куриозното е, че по то време британците са работили и за преките конкуренти на GM - все едно AMG да помага на BMW.
Първоначално Dodge Spirit е незабележим седан с предно задвижване на обикновената платформа „К“ на Chrysler. От началото на 80-те до средата на 90-те тя се използва за огромен брой модели на различни марки. При версията R/T обаче неката са различни, тъй като под капака има 2,2-литров турбо двигател с цели 224 конски сили.