Не е тайна, че договорите за инженерна помощ на трети страни са също толкова важна част от бизнеса на Lotus Cars, колкото и самото производство на автомобили. Ако не и по-важно. От това печелят и клиентите, тъй като в допълнение към модифицираните си автомобили те получават и добър маркетингов инструмент.
В историята са известни няколко такива примера - като започнем от забележителния седан Opel Omega, минев през първата Tesla и стигнев до скромното купе Isuzu Impulse, за чието създаване инженерите на Lotus оказват сериозна помощ. Има обаче и някои проекти, които не са широко рекламирани и дори са пазени в тайна. Днес ще стане дума за тях.
Тайните проекти на Lotus (ГАЛЕРИЯ):
Историята на оцеляването на Aston Martin в края на миналия век е отличен пример за това как липсата на инженерна компетентност може да бъде преодоляна чрез дизайн и маркетинг. Не е тайна, че красивото DB7 купе на Иън Калъм е базирано на модифицирано шаси на остарял Jaguar XJS, светлините са заимствани от Mazda 323, интериорните елементи са взети от масово произвеждани модели на Ford, а огледалата като цяло са монтирани от Ситроен СХ.
По-малко известна е историята на флагманския суперавтомобил Aston Martin Vanquish, появил се през 2001 г. Именно тук дебютира монококът, изработен от екструдиран алуминиев профил - той все още се използва от почти всички Aston, без да се броят екстремни коли като Valkyrie. Lotus Elise е направен по същия принцип и това изобщо не е случайно - инженерите на Lotus наистина помогнаха на своите сънародници от Хейдън.