Концернът Ford официално обяви корекция на своята стратегия за електрически превозни средства на пазара в Северна Америка. Причината е, разбира се, глобалното забавяне на търсенето на електромобили, която се отчита в цял свят през последните месеци.
Миналата година Ford се сблъска с рязък спад в търсенето на своя електрически пикап F-150 Lightning, който беше един от хитовете на пазара през 2022 г. Ръководството на Ford на два пъти коригира производствените планове за модела в посока нагоре и дори обяви, че през 2025 г. ще пусне на пазара ново поколение на голям електрически пикап.
Сега обаче компанията промени намеренията си и появата на този модел е отложена за 2026 г. Той ще бъде изграден на специална платформа за електромобили, която е по-лека и съответно енергийно по-ефективна. В същото време сегашният Ford F-150 Lightning представлява конверсия, тъй като е изграден на платформата на пикап с ДВГ.
Новият електрически пикап ще се произвежда в строящия се завод BlueOval City в Стантън (Тенеси, САЩ). Ford също така възнамерява да пусне голям триредов електрически SUV в завода в Оуквил (Онтарио, Канада), като планът беше той да излезе на пазара през 2025 г., но сега този срок е отложен за 2027 г.
Промените в плановете предизвикаха напрежение между ръководството на концерна и профсъюза на работниците Unifor, тъй като заводът в Оуквил в момента не се използва достатъчно. В предприятието се сглобява остарелият вече Ford Edge, докато технически свързаният с него Lincoln Nautilus вече е спрян от производство. Второто поколение на Nautilus беше пуснато в Китай още миналата година, но то няма да се продава в Щатите. Същото важи и за новия Ford Edge.
Споменатият по-горе триредов SUV е електрическа алтернатива на настоящия бензинов Ford Explorer. Последният беше актуализиран наскоро, като загуби хибридните си версии, тъй като търсенето за тях се оказа малко. Сега обаче е взето решение те да бъдат върнати - Ford обяви, че всички негови модели с ДВГ в Северна Америка ще получат хибридни варианти до края на десетилетието.