IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Огромен ресурс, здрава каросерия и просвет от 200 мм - един кросоувър за под 20 000 лв.

При употребяван Ford EcoSport за предпочитане са дизеловите версии

Разглеждайки статистиките за надеждност на автомобилите и по-конкретно на употребявани кросоувъри на възраст под десет години се сетихме за едно доста нестандартно, но много добро предложение. Става дума за Ford EcoSport. Цените на тези автомобили у нас сега варират от 15 000 до 25 000 лева.


Ford EcoSport


Задвижването на всички колела се предлага само в комбинация с двигател 2.0 и ръчна скоростна кутия, но такива екземпляри почти не присъстват на БГ пазара на употребявани автомобили. Така че, ако този автомобил ви допадне, ще трябва да се примирите само с предно предаване. Но пък тези коли се характеризират с огромен ресурс, здрава каросерия и просвет от 200 мм.

Факт е, че пазарът е доминиран от версия 1.0 и 1.5, съответно бензин и дизел. Тук за предпочитане са агрегатите с обем от 1.5 литра, тоест дизеловите. Еднолитровите мотори са слаби за този сравнително тежък кросоувър. Що се отнася до скоростните кутии, трябва да се избягва, познатата ни и от Focus роботизирана трансмисия, която е известна с честото си дефектиране.


Ford EcoSport


Това важи и за версиите след модифицирането на модела, защото след като се отърва от основния проблем през 2014 г. (говорим за блока за управление), роботът продължи да има течове от основния семеринг, което води до повишено износване на дисковете на съединителя. До 150 хиляди км повечето от тези агрегати вече са ремонтирани. Но има друг вариант.

Купуването на EcoSport с робот крие елемент на романтика, но при бързо запознаване е трудно да се оцени истинското състояние на устройството. С ръчна скоростна кутия, моделът е далеч по-подходящ за всеки двигател. За предпочитане, както вече споменахме, са 1.5-литровите дизели. Особено с дизела, този кросоувър "дърпа" страхотно и има огромен ресурс. Основните области с висок риск са при бензиновите версии и са свързани с бобините за запалване и с горивната помпа.


Ford EcoSport

Ford EcoSport


Оборудването в повечето случаи е доста добро и е в познатия ни европейски стил. По-важното обаче е, че окачването е здраво, а каросерията има отлична устойчивост на корозия. Пътният просвет от 200 мм дори е твърде голям за автомобил, проектиран като градски, но това е плюс за родната пътна картинка. Багажникът обаче е скромен. А нещото, което компенсира останалите недостатъци са ниските разходи за поддръжка и относително ниския разход на дизела.


0 от 500
  • #7
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Kolio ( преди 1 месец )
    Всеки знае, че Форд и коза не боледуват!! Те мрът от раз!
  • #6
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Адолф ( преди 1 месец )
    Чета коментара на "специалиста" коментирал първи и се чудя, дали някога въобще е карал кола? Сравнява 140 бензинови коня от 1-ка моторче, с 120 дизелови такива от 1,5 мотор. Дали някога е чувал нещо за въртящ момент? :) Явно нито е чувал, нито е карал!
  • #5
    15 rate up comment 13 rate down comment
    112 ( преди 1 месец )
    Най-добрия Форд е продаденият!
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Казвате надежден автомобил с двигател Ecoboost и ск кутия Powershift,пълни глупости,това е дно от най-големите недоразумения в автомобилостроенето.Имам форд съм запознат с всяка гайка на тази марка
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Все пак за градско принципно бензина е по-приемлив? Дизел докато загрее (зимата съвсем) + запушване на дюзи заради ниските обороти.
  • #2
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С двигател 1 л. 140 коня, както пишеше в една статия тука, може да се изминат "десетки хиляди километри".
  • #1
    12 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много ми е чудно авторът на тази забавна статия, достойна за ученичешка брошура за предимствата на бойскаутството, Румен Славов дали изобщо има представа за това какво означава един двигател да е слаб и какво силен. Според Славов 1.0 бензиновият двигател бил слаб за тежкото купе от 1350 кг. с ускорение 0-100км/ч. за 11 сек., дизелът 1.5 със сходните 120 коня прави упражнението за 10,7 сек, т.е. 3 стотни по-бързо, с еднаква макс. скорост. Но 1.0 140 коня е забележимо по-бърз 0-100км/ч за 10 сек.