Производството на двуместния smart Eq fortwo купе и кабрио официално приключи през март 2024 г. Това беше потвърдено от говорител на Mercedes. Германската компания обаче гарантира доставката на резервни части за клиентите на моделите smart Eq fortwo и forfour. Историята на марката продължава днес с електрически SUV #1 и #3.
Тук обаче е проследена историята на емблематичния двуместен автомобил, който през последните години се предлагаше изключително във версия, задвижвана от батерии. Smart, акроним на "Swatch Mercedes Art", е продукт на съвместно предприятие , оглавявано от групата Swatch, в което участва Daimler-Benz.
Smart fortwo - Сбогом на една легенда (ГАЛЕРИЯ):
W450 идентифицира първата серия на Smart fortwo, произвеждана от 1998 до 2007 г. Първоначално името Smart носи моделът, докато марката още е Mcc, съкращение от Micro Compact Car. През 2002 г. Smart става истинска марка, а името на модела City Coupé или City Cabrio - в зависимост от вида на покрива. Започвайки от 2004 г., името официално става fortwo, решение, взето след разширяването на гамата Smart с forfour.
Официалното представяне се състоя на автомобилното изложение във Франкфурт през 1997 г. , но производството започна десет месеца по-късно. Daimler-Benz трябваше да реши проблема със стабилността, който се появи по време на известния тест с лосове. Инженерите подмениха предното и задното окачване, като също така разшириха колата. Технически Smart се характеризира с твърда и устойчива стоманена каросерия Tridion и задвижване на задните колела . Моторът е 599-кубиков трицилиндров M160 е от лека сплав с турбокомпресор. Има две нива на максимална мощност, в зависимост от налягането на компресора: 45 и 55 коня. Между края на 1999 г. и началото на 2000 г., с пристигането на Smart CDI, дизеловата версия, задвижвана от 799 cc Common Rail трицилиндров турбодизел с 40 к.с., проектът беше допълнително усъвършенстван. През 2000 г. гамата беше разширена с пристигането на Smart Cabrio.
През 2002 г., с появата на новата марка Smart GmbH, която замени старата Mcc Smart, немската компания направи някои промени като част от рестайлинга. В същото време капацитетът на резервоара се увеличи от 22 на 33 литра. През 2003 г. компанията се намеси решително, за да подобри проблемите със стабилността, като направи промени окачването, въведе Esp и даде началото на системата Trust-Plus. Така обемът на трицилиндровия бензинов двигател беше увеличен от 599 на 698 куб см, което доведе до леко увеличение на мощността за всички версии: 45 Pure се повиши до 50, докато Pure и Passion преминаха от 55 на 61 коня.