Производството на двуместния smart Eq fortwo купе и кабрио официално приключи през март 2024 г. Това беше потвърдено от говорител на Mercedes. Германската компания обаче гарантира доставката на резервни части за клиентите на моделите smart Eq fortwo и forfour. Историята на марката продължава днес с електрически SUV #1 и #3.
Тук обаче е проследена историята на емблематичния двуместен автомобил, който през последните години се предлагаше изключително във версия, задвижвана от батерии. Smart, акроним на "Swatch Mercedes Art", е продукт на съвместно предприятие , оглавявано от групата Swatch, в което участва Daimler-Benz.
Smart fortwo - Сбогом на една легенда (ГАЛЕРИЯ):
Акронимът W451 идентифицира второто поколение на Smart fortwo, произвеждан от 2007 до 2015 г. Компанията се опита да подобри стабилността на пътя, аспект, който частично удряше имиджа и продажбите на предишното поколение. W450 всъщност беше модел с добър търговски успех, но който донесе оскъдни цифри по отношение на приходите.
Дебютът на второто поколение на fortwo се състоя през пролетта на 2007 г. W451 нарастна по размер, достигайки дължина от 2,70 м в сравнение с 2,50 м от първата серия. Това е значително увеличение по отношение на общите размери. От динамична гледна точка, компанията подобри окачването в полза на комфорта на возене.
Истинската иновация дойде с пристигането на новите бензинови двигатели, отново трицилиндрови, но вече не произведени от Mercedes, а от Mitsubishi, които по времето на проектирането на W451 все още бяха част от Daimler Chrysler group. Тези двигатели, всички с работен обем от 999 кубика, бяха налични както в режим на атмосферно пълнене, така и с компресор. В първия случай максималната мощност можеше да бъде 61 или 71 к.с., докато във втория случай достигна 84.
При дизеловия двигател остава класическият 799-кубиков трицилиндров OM660, използван и в първата серия. Благодарение на някои подобрения по отношение на подаването на мощност – тя скочи до 45 к.с. вместо 41.
Скоростната кутия също беше нова, с пет скорости и с автоматичен режим. Плюс най-богато ниво на оборудване, все още наречено Passion. През 2012 г. на автомобилното изложение в Женева беше представен вторият рестайлинг на fortwo.
Естетическата актуализация засегна най-вече по-агресивните и смели брони, новата радиаторна решетка, взета от тази на новия електрически задвижван Smart Ed (представен по същия повод), новите странични прагове и фаровете с LED дневни светлини.