fallback

Ползата от плъг-ин хибридите е почти нулева - заради шофьорите им

Разследване на ЕС откри шокиращи разлики за разхода на гориво и вредните емисии

Автомобилните производители винаги са били наясно, че plug-in хибридите (PHEV) консумират повече гориво и отделят повече вредни емисии от официално одобрените. Властите в ЕС също го знаеха, но им трябваха доказателства. Новият доклад, изготвен от Брюксел, разкрива шокиращи данни, като той излиза в момент, в който търсенето PHEV модели продължава да расте.

Месеци, дори години се позволяваше сериозно разминаване между посочените от производителите стойности и тези в реалния живот. Причината е, че тестовете, на които трябва да бъдат подложени PHEV, както и другите нови автомобили на пазара, се извършват в лаборатории, акредитирани от Комисията по транспорта.

Разследването е започнало преди три години с инсталиране на устройство за следене на разхода на гориво във всички автомобили и малки микробуси, регистрирани към януари 2021 г. То отчита както разхода на гориво, така и електрическата енергия, консумирана от PHEV, а също както и общото разстояние по маршрута. Всяка година резултатите са предавани на производителите, както и на Европейската комисия, която вече разполага с официални данни.

Анализирана информация от почти 620 000 plug-in хибрида не само потвърждава подозренията, но звучи шокиращо. Средната стойност на емисиите на CO2 и разхода на гориво при новите автомобили, регистрирани през 2021 г., се оказва с 252% по-висока. Това означава по-висок разход на гориво между 4 л/100 км в най-добрия случай и 6 л/100 км в най-лошия.

В случая обаче вината не е само на производителите, а на собствениците и шофьорите на автомобилите. Оказва се, че начинът им на шофиране не позволява реализиране на потенциала на превозните средства PHEV. Тоест, те не се зареждат редовно и съответно не се движат само на електрическа енергия, колкото биха могли.

Сега ЕС вече предприема мерки за справяне с това важно несъответствие, като те включват изчисляване на коефициента на полезност. Той ще посочва очаквана част от разстоянието, изминато само на електричество и ще се включва при определяне на емисиите на CO2 по време на тестване в реални условия. Тази първа стъпка ще влезе в сила през 2025 г. и ще бъде преразгледана през 2027 г., като като се вземат предвид стойностите, които производителите ще изпратят в края на годината.

Големият въпрос обаче е дали ще има други последствия за plug-in хибридите, тъй като ЕС не може да следи как техните собственици използват автомобилите си - дали презареждат батерията или не.

fallback
  • #50
    До 46 ( преди 7 месеца )
    Само че, да караш на ток хич не е по евтино, 1кw на бърза станция е 70-80ст, 20кw/100, аз съм с V90 D4 Polestar, дава ми 5.5/100 според тебе кое е по евтино, освен че да кажем моята кола ми струва 70 хиляди и в сравнение с една Тесла която е х2, няма евтина пластмаса. Пълна заблуда е че, на ток е по евтино и екологично.
  • #49
    анонимен ( преди 7 месеца )
    От време на време правя някое пътуване по 2-3 хил км и ако имах пари бих купил такъв автомобил . като захапеш задръстванията по граници, край и във големи градове, и двигателя ти трака час време, защото опашката все пак се движи и няма как да го изключиш, ми се ще да бях с нещо по-тихо
  • #48
    Mb ( преди 7 месеца )
    Карам МВ GLS 580 мек хибридРазхода при сериозно каране за 20000 км ми е 14/100
  • #47
    ПЛЪГИН ( преди 7 месеца )
    От плъгин хибрида има смисъл. Първо, ако имаш гараж и можеш да го зареждаш. Второ, ако минаваш на градско до 40-50 км или можеш да си позволяваш дозареждане през деня. Плъгин хибридът може да бъде мощно средство за борба с вредните емисии и смога в градовете, за по-чист въздух. Но за целта в града трябва да се кара САМО НА ТОК. Другото е лъжа и измама. Изводите ми са от личен опит...
  • #46
    Бастри ( преди 7 месеца )
    Голямо дърляне по темата.Всеки си е прав за себе си.Ама информирате се бе хора.По пътя за морето има десетки 200kW - тови зарядни станции.Едно кафе и EQS - са е добавил още 300 км. пробег.
  • #45
    Vw arteon phev ( преди 7 месеца )
    Карам phev от 5 месеца и съм изминал около 8000 км и средния ми разход в зимните месеци е 2.4/100. При 20 градуса външна температура разхода пада на 1.2/100. На ден изминавам минимум 200 км градско и извънградско. Phev е перфектния автомобил за нуждите ми. Имам гараж и си го зареждам.
  • #44
    До 43 ( преди 7 месеца )
    Аз комплекси нямам. Но не е като да не съм карал 20-на собствени автомобила и да не знам колко харчи автомобил по магистралата със 140 150 км в час - средна скорост 140. Не е като да не знам колко е моментния разход за поддържане на 140 или 150 км. Физически е невъзможно да поддържаш 140 км в час с 5 на 100. Самото споменаване на един-два часа зареждане за стигане до морето, при положение че електромобилите зареждат с над 1 000 км за час - 2000 км за два часа показва кой е комплексара.
  • #43
    FenIX # 40 ( преди 7 месеца )
    Пич някакви комплекси ли имаш та все ми говориш за електричките. Ако си взел електричка и те е яд че ти се налага да караш със 100-120 за да стигнеш морето без да висиш 1-2 ч за зареждане по пътя си е твой проблем. Аз дадох най коректното което съм засякъл - дълъг път в 2-те посоки с пълна кола и празна батерия. За 2 г докато я имах не съм ходил с колата до нашето море. Много пъти до Пловдив или Търново но все тръгвам със заряд. И със 140 разход е около 5/ 100 като зимата е стигал макс 5.7 - 5.8
  • #42
    От 21. ( преди 7 месеца )
    А на тези, които казват, че е еднократно по надолнище -не, там имам 2.5/100... Да, и аз не го вярвах в началото. Проверете клипчета от реално шофиране на новите хибриди на Тойота, средно наистина имат по 4-5л/100
  • #41
    До 34, от 21 ( преди 7 месеца )
    Тук става въпрос за доста нов бензинов хибрид с атмосферен 2.0 двигател. Моделът е известен с добрата икономичност при реално шофиране, не само в лабораторни условия. А числата са реалните от бордовия компютър, които виждам всеки ден. Най-добрите стойности са на градско, пътувания над няколко километра, където е и смисълът от хибрида (3.7 до 5/100) На 130-140км/ч по Тракия е по-зле, но пак имам едно 6.5 до 7/100
fallback
Последни