fallback

Ползата от плъг-ин хибридите е почти нулева - заради шофьорите им

Разследване на ЕС откри шокиращи разлики за разхода на гориво и вредните емисии

Автомобилните производители винаги са били наясно, че plug-in хибридите (PHEV) консумират повече гориво и отделят повече вредни емисии от официално одобрените. Властите в ЕС също го знаеха, но им трябваха доказателства. Новият доклад, изготвен от Брюксел, разкрива шокиращи данни, като той излиза в момент, в който търсенето PHEV модели продължава да расте.

Месеци, дори години се позволяваше сериозно разминаване между посочените от производителите стойности и тези в реалния живот. Причината е, че тестовете, на които трябва да бъдат подложени PHEV, както и другите нови автомобили на пазара, се извършват в лаборатории, акредитирани от Комисията по транспорта.

Разследването е започнало преди три години с инсталиране на устройство за следене на разхода на гориво във всички автомобили и малки микробуси, регистрирани към януари 2021 г. То отчита както разхода на гориво, така и електрическата енергия, консумирана от PHEV, а също както и общото разстояние по маршрута. Всяка година резултатите са предавани на производителите, както и на Европейската комисия, която вече разполага с официални данни.

Анализирана информация от почти 620 000 plug-in хибрида не само потвърждава подозренията, но звучи шокиращо. Средната стойност на емисиите на CO2 и разхода на гориво при новите автомобили, регистрирани през 2021 г., се оказва с 252% по-висока. Това означава по-висок разход на гориво между 4 л/100 км в най-добрия случай и 6 л/100 км в най-лошия.

В случая обаче вината не е само на производителите, а на собствениците и шофьорите на автомобилите. Оказва се, че начинът им на шофиране не позволява реализиране на потенциала на превозните средства PHEV. Тоест, те не се зареждат редовно и съответно не се движат само на електрическа енергия, колкото биха могли.

Сега ЕС вече предприема мерки за справяне с това важно несъответствие, като те включват изчисляване на коефициента на полезност. Той ще посочва очаквана част от разстоянието, изминато само на електричество и ще се включва при определяне на емисиите на CO2 по време на тестване в реални условия. Тази първа стъпка ще влезе в сила през 2025 г. и ще бъде преразгледана през 2027 г., като като се вземат предвид стойностите, които производителите ще изпратят в края на годината.

Големият въпрос обаче е дали ще има други последствия за plug-in хибридите, тъй като ЕС не може да следи как техните собственици използват автомобилите си - дали презареждат батерията или не.

fallback
  • #20
    FenIX ( преди 7 месеца )
    1-2 литра на 100 км са постижими ако се мери за първите 100 км когато повече от половината се покриват от батерията и после си става нормален хибрид с разход 4-5 /100. Без гараж е безсмислено да имаш PHEV. Тези коли са замислени за ежедневно каране в града и възможност за извънградско. Затова са с малка батерия и бавно зареждане. Иначе разхода който ми е давал с 4 човека с багаж и скорост в порядъка на 100-130 км на магистрала е 5 - 5,5 /100. Колата обаче не е СУВ където разхода е нагоре
  • #19
    ЕДИН ( преди 7 месеца )
    Потвърждавам разход от 4.5 до 4.6 на магистрала, на автопилот на 120км/ч
  • #18
    анонимен ( преди 7 месеца )
    11 - честно, вижда ми се абсурдно. Или си карал бабешката или нещо послъгваш. При каране с над 120 (зависи) не позлваш батерията, а си само ДВГ. Силно се съмнявам на при такава скорост да си 5/100. 7+ ми се вижда по реално, предвид че под капака е няква малколитражка (1.5-1.6). От опит с 530Е мога да ти кажа, че тази кола с кански услия я докарахме до 6/100. (на магистрла, но карахме с 90-100). Едвам, едвам издържах ..
  • #17
    анонимен ( преди 7 месеца )
    за хора без гараж - PHEV e яката набутвация.. скъпо и неефективно.
  • #16
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #11 те са се объркали в статията, нали?.. хаха
  • #15
    Гост ( преди 7 месеца )
    За първото тримесечие спадът в продажбите е 8,5%.
  • #14
    Гост ( преди 7 месеца )
    За адреналинката - електричка всичко е точно наобратно.Тесла отчита намаление в продажбите,но за Теслю това е ръст.
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Тесльо, какво стана с опорката за 50% ръст на Тесла до безкрай? Видя ли им продажбите за последното тримесечие? Трагикомична история.
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Хех, на тесльофрениата му се дощял хибридгейт. А за електромобилгейт мълчи. Само че електромобилите са с нулеви емисии според Евро 6, но на практика имат около 50% от въглеродните емисии и дори по-високи емисии на канцерогенни финни частици от гуми спрямо ДВГ. Т.е. ако плъгин хибридите имат 250% по-високи емисии от обявеното, то електромобилите имат бекрайно много пъти по-високи емисии от обявеното.
  • #11
    PHEV ( преди 7 месеца )
    Имам KIA Ceed PHEV. Миналото лято изминахме около 5000 км през различни страни в Европа включително магистрали в Германия, градско шофиране, огромни задръствания, планини и т. н. Разходът бе 5,2 л/100 км без зареждане на ток. Разходът е сметнат на база изминати километри и зареден бензин. Колата бе натоварена с багаж и 4 човека. При градско шофиране и без зареждане на ток разхода може да падне до 4-4,5 л/100 км. Батерията тежи около 100 кг и е достатъчна за 55 км.
fallback
Последни