fallback

Ползата от плъг-ин хибридите е почти нулева - заради шофьорите им

Разследване на ЕС откри шокиращи разлики за разхода на гориво и вредните емисии

Автомобилните производители винаги са били наясно, че plug-in хибридите (PHEV) консумират повече гориво и отделят повече вредни емисии от официално одобрените. Властите в ЕС също го знаеха, но им трябваха доказателства. Новият доклад, изготвен от Брюксел, разкрива шокиращи данни, като той излиза в момент, в който търсенето PHEV модели продължава да расте.

Месеци, дори години се позволяваше сериозно разминаване между посочените от производителите стойности и тези в реалния живот. Причината е, че тестовете, на които трябва да бъдат подложени PHEV, както и другите нови автомобили на пазара, се извършват в лаборатории, акредитирани от Комисията по транспорта.

Разследването е започнало преди три години с инсталиране на устройство за следене на разхода на гориво във всички автомобили и малки микробуси, регистрирани към януари 2021 г. То отчита както разхода на гориво, така и електрическата енергия, консумирана от PHEV, а също както и общото разстояние по маршрута. Всяка година резултатите са предавани на производителите, както и на Европейската комисия, която вече разполага с официални данни.

Анализирана информация от почти 620 000 plug-in хибрида не само потвърждава подозренията, но звучи шокиращо. Средната стойност на емисиите на CO2 и разхода на гориво при новите автомобили, регистрирани през 2021 г., се оказва с 252% по-висока. Това означава по-висок разход на гориво между 4 л/100 км в най-добрия случай и 6 л/100 км в най-лошия.

В случая обаче вината не е само на производителите, а на собствениците и шофьорите на автомобилите. Оказва се, че начинът им на шофиране не позволява реализиране на потенциала на превозните средства PHEV. Тоест, те не се зареждат редовно и съответно не се движат само на електрическа енергия, колкото биха могли.

Сега ЕС вече предприема мерки за справяне с това важно несъответствие, като те включват изчисляване на коефициента на полезност. Той ще посочва очаквана част от разстоянието, изминато само на електричество и ще се включва при определяне на емисиите на CO2 по време на тестване в реални условия. Тази първа стъпка ще влезе в сила през 2025 г. и ще бъде преразгледана през 2027 г., като като се вземат предвид стойностите, които производителите ще изпратят в края на годината.

Големият въпрос обаче е дали ще има други последствия за plug-in хибридите, тъй като ЕС не може да следи как техните собственици използват автомобилите си - дали презареждат батерията или не.

fallback
  • #10
    carpe_diem ( преди 7 месеца )
    Значи просто си ги карат като меки хибриди, а струват колкото истински електрички повечето модели. А от меките хибриди има някакъв не чак толкова голям смисъл, но все пак го има, защото градският разход е наполовина - по-малко емисии от изгорели газове и накладки, което все пак не е лошо.
  • #9
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Това е много добър разход. Браво че успяваш да го постигаш. Очевидно си добър шофьор и успяваш да се възползваш от предимствата на автомобила. Любопитно ми е колко е разхода на магистрала при шофиране със 140 150 км в час(средна скорост около 130 километра в час за маршрута)?
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    6-ти, незнам за Тойота, но доста то Евро марките обявяваха 1-2/100 разход и каква далавера били. КАто в това число и разни тухли (СУВ). И тука много хора говрехме, че това е възможно (евентуалмо) само първите 100км и ако си до към 100-120. Оттам нагоре, е само ДВГ.
  • #7
    Hev ( преди 7 месеца )
    Карам HEV на Тойота и реалния ми разход е 4/100 пролет и лято и 5/100 зиме. С нормален бензин щеше да е 8 - 10.
  • #6
    Да си дойдем на дума ( преди 7 месеца )
    Ето че се задава хибридгейт, за който говоря от години. Перпетуум мобиле не съществува. Няма автомобил с ДВГ с разход 1 на 100. Колкото и от toyota да промиват мозъци със своя гриин уош, ако четете между редовете, са подготвени за хибридгейт. Още отсега отдалече подготвят както сектантите фенове, така и инвеститорите, че ще плащат въглеродни кредити. А такива кредити се плащат когато не можеш да покриеш нормите. Много добре знаят, че няма да ги покрият когато влезе евро 7
  • #5
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Точно това не могат да разберат повечето хора и си мислят, че хибридите са бъдещето. Ако нямаш гараж, електромобилите на този етап не са за тебе. Но тогава и плъгин хибридите не са, защото се нуждаят от 10 пъти по-често зареждане и трябва 10 пъти по-добре изградена зарядна инфраструктура. А ако има такава инфраструктура, то единственият недостатък на електромобилите остава по-високата цена. Това е последната временна пречка. При изравняване на цените хибридите стават излишни. Въпрос на време е.
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    2-ри, меките хибриди са 48В батерия, която е вързана към СК и ти дава едни 8-12кс. И разликата няма да е от теглото на батерията, а това, че тя почети не играе или е пренебрежимо малко. По груби сметки е 0.5-1 /100. Може накой корифеи да икономиса 2л, но ако ако си играе много с Еко или Еко+ / Про режимите. Аз си играх, но след като за 10-15км ми спести гориво за 300м ми мина мерака.
  • #3
    преминаващ ( преди 7 месеца )
    да работи двигател който да зарежда батерия и после да караш на ток... това са хибридите. все едно да имаш електромобил който да си вози генератора да го зарежда
  • #2
    Друг Гост ( преди 7 месеца )
    А добър ден. То и с меките хибриди ще е така - разликата ще е по-малка защото мъкнат по-малки батерии
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Аз карам такъв автомобил и не мога да разбера защо някой който няма гараж би си го купил. Този тип автомобили трябва да се зареждат почти всеки ден (спрямо използването им), за да бъдат ефективни. Аз в града съм само на ток и имам супер нисък общ разход
fallback
Последни