fallback

Ето как BYD ще спечели Европа

Китайците няма да предложат електромобил за под 20 000 евро, а залагат на друга стратегия

Представянето на BYD на европейските пазари през миналата година надмина дори най-смелите прогнози, направени от анализаторите на китайския производител. А цифрите обещават още по-големи успехи за бъдеще, като с голяма заслуга за тези резултатите е един човек, който прави всичко възможно, за да подобри нейното представяне в Европа.

Маркетинговите отдели на автомобилните марки отговарят не само за подготовката на лансирането на нови модели, но и за анализирането на конкуренти и клиенти, за да може да се предложи това, което се търси. Голямата грешка на някои производители е да вярват, че са знаят всичко, защото именно тогава често идва срив. И конкурентите просто те задминават.

В BYD са наясно с това и изпратиха емисар, който да се установи в Европа и да открие какво искат местните клиенти. Той се казва Сън Юй и доскоро работеше за Ford в Китай, така че добре познава конкурентите. Сега обаче той иска да знае всичко, което вълнува клиентите при покупка на автомобил, за да помогне на марката. Целта е моделите на BYD за Стария континент да не бъдат толкова китайския, колкото европейски.

BYD вече обяви, че ще предлага не само електрически автомобили, но и plug-in хибриди. Това е една от първите стъпки напред, но Сън Юй е открил, че европейците се интересуват повече от обема на багажника, отколкото от размера на задните седалки. Както и че много от тези, които пътуват с кола за работа, живеят извън града (за разлика от Китай), така че за тях намаляването на консумацията на енергия е много важно.

Към това може да се добави и факта, че азиатците зареждат повече у дома, отколкото на обществени зарядни станции, защото не прекарват толкова време зад волана, колкото европейците. И в този смисъл Юй знае, че предоставянето на електрически модели pd 800V мрежа е от ключово значение за намаляване на времето за чакане зареждане. Това, разбира се, зависи от местните власти, но ако зарядното устройство поддържа ултра-бързо зареждане, системата се адаптира към много по-висока скорост на зареждане.

Новият представител на BYD в Европа потвърди, че марката вече е на печалба на континента. Той обаче изненадващо обяви, че в краткосрочен и средносрочен план китайският производител няма да пусне електромобил на цена под 20 000 евро - нещо, към което се стремят повечето европейски марки. В BYD са наясно, че бързането е грешка и предпочитат да изчакат пускането на завода си в Унгария и достигането на годишен обем от 150 000 бройки годишно. Едва тогава ще се прецени пускането на електромобил на такава цена.

Сън Юй също така даде за пример Tesla, като заяви, че в BYD не се сравняват с американската марка, въпреки че водят ценови войни с нея в Европа и Китай. По-важното е, че до момента китайският производител не губи пари от тази конкуренция.

„Клиентът на Tesla е различен от този на BYD. Той е любител на технологиите, но има една огромна разлика - колите на Tesla губят стойност много бързо. Целта ни е да избегнем именно това", коментира представителят на китайската марка.

fallback
  • #18
    bo ( преди 7 месеца )
    Аз съм спокоен за бъдещето на ДВГ-то....Тези с електрокарите му мислете.
  • #17
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Всъщност маркетингът не се е появил случайно. Маркетолозите трябва да усетят какво искат клиентите, а инженерите да направят добър автомобил по зададените параметри. Ако само инженерите решаваха какви коли да се правят, по улиците щеше да има в пъти по-малко коли, защото повечето хора нямаше да могат да си ги позволят или нямаше да им вършат работа. А обемът на багажника е важен за милиони шофьори. Не прехвърляй твоите разбирания като задължителни за всички.
  • #16
    raiders ( преди 7 месеца )
    ... си купил Тесла. Карам чисто нова кола на алтернативно гориво.
  • #15
    raiders ( преди 7 месеца )
    Към днешна дата и преди да заработи завода в Полша ли беше на byd, прогнози е трудно да се дадат. На мен по-скоро не ми харесват. Европейците сме странни хора, а и пазара ни тук е толкова малък, но престижен. Предпочитам Тесла по няколко причини: харесва ми интериора и визията им, защо и как са направени и ми дават най-много или точно това което искам аз от колата и покриват почти на 100% мойте желания. Цената и това, че няма да я използвам пълноценно, заради начина си на живот тази кола не съм
  • #14
    РУК ( преди 7 месеца )
    Няма пазарен принцип, при който падането на цената на суровината, автоматично да води до падане цената на готовия продукт. Всеки ден има хиляди примери за това. Но пък мечтите и надеждите са безплатни :-) :-) :-)
  • #13
    анонимен ( преди 7 месеца )
    То и сега има модели по 20-25к, ама нещо не могат да се мерят с ДВГ за толкова.
  • #12
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Щом цените на батериите падат и това е единственото нужно за евтини електрички, защо BYD - производителя на батерии продава електричките на загуба? Също скоро имаше изследване че с изключение на Тесла другите губят по 10-тина % от цената на всяка кола. Следователно цените трябва да паднат с 10% за да не са на загуба, после ще трябва да паднат още 10% за да имат далавера и чак като стигнат 25% потребителя ще види намаление на цените от колосалните 5%
  • #11
    До 11 ( преди 7 месеца )
    Каква мислиш, че е причината да се сринат цените на материалите за батерии? Излишък на батерии. Това от своя страна води до огромни печалби за производителите на батерии, защото както виждаш цените им не са паднали много. Като има излишък на батерии ще паднат и техните цени. Това пък ще доведе до падане на цените на електромобилите и по напълно пазарни принципи ще се вдигнат продажбите на електромобили и ще е възможно производството на евтини модели за 20- 25 000. Не е въпросът дали, а кога.
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Като намаля търсенето на ел коли китайците скоро ще се чудят какво да правят с толкова батерии.
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Много ясно че китайците ще запазят най-добрите батерии за себе си, а на конкyренцията ще започнат да дават същите когато излезе следващото поколение за техните автомобили. Така китайците винаги ще са стъпка напред пред останалите на които така или иначе продават батерии.
fallback
Последни