В наши дни повечето автомобили с ДВГ са оборудвани с поне един турбокомпресор, като спокойно може да се твърди, че това устройство промени индустрията. Задвижван от потока от изгорели газове, турбокомпресорът компресира входящия въздух и го насочва в горивната камера, като по този начин повишава мощността на двигателя.
Суперчарджърът - друго популярно устройство с принудителна индукция, се появява много преди турбото, но основната разлика между двете е, че компресорът се задвижва механично и следователно осигурява по-малко икономия на гориво.
Швейцарският инженер Алфред Бючи за първи път патентова турбокомпресор през 1905 г., но ще трябва да мине повече от половин век, докато такова устройство бъде добавено към сериен автомобил. Независимо от това, то бързо се превърна в технология в автомобилния сектор и днес се използва от почти всички производители на автомобили, които все още разработват ДВГ.
Петте най-важни автомобила с турбокомпресор (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки това гамата Biturbo имаше едно забележително изключение - Shamal от 1990 г. Масово обновен и оборудван с двигател с двойно турбо, който има два допълнителни цилиндъра, Shamal беше странно изглеждащ гранд турър, но заслужава да бъде споменат сред най-добрите пътни автомобили на Maserati за всички времена.
Въпреки че не е най-великото произведение на Maserati, Biturbo вдъхнови други производители на автомобили да се насочат към индукционни системи с двойно турбо - най-вече Ferrari, който пусна 288 GTO и F40 през следващите години