40 TFSI, 30 TDI, 50 e-tron... Отгатването на мощността в моделите на Audi не е лесна задача, освен ако не сте тотален маниак на марката.
Още през 2017 г. немската марка направи промяна в номенклатурата на своите двигатели, като сложи отличителните знаци на „30“ за модели между 107 и 127, до „70“ за модели с повече от 529 к.с . Дотогава Audi явно не разбираше, че тази система е много важна за клиентите.
Както брандът обясни на Auto Express - целта е да улесни нещата за своите купувачи извън процеса на конфигуриране, така че числата да изчезнат .
През 2017 г. ръководителят на продажбите и маркетинга на Audi - Дитмар Фогенрайтер, каза: „Тъй като технологиите за алтернативно задвижване стават все по-актуални, работният обем като характеристика на производителността става все по-малко важен за нашите клиенти.
Яснотата и логиката на структурирането на обозначенията според мощността ни позволява да правим разлика между различните нива на ефективност. Стъпката за добавяне на известна яснота към тази система ще отнеме няколко години“.
Така старата цифрова стратегия на Audi ще остане в историята с новия Q6 e-tron и Audi A3 , въпреки че вече започваме да виждаме липса на числа на гърба на Q8 e-tron . Моделът вече дойде с опростена гама в три версии (всички със задвижване на четирите колела „quattro“, запазена марка на къщата и две нива на оборудване: Advanced и S-Line).
Това означава, че няма да виждаме цифри вече. В случай на мощен модел quattro той ще се нарича SQ6. Задвижването на задните колела ще бъде Q6, а за по-големи или по-малки батерии германската фирма ще избере фамилия като „Performance“. И това ще засегне както електрическите, така и моделите с вътрешно горене в дългосрочен план.