fallback

Комби срещу SUV – кой е по-добрият автомобил?

Toyota Rav 4 промени играта в битката на семейните коли

Комби или SUV? Сигурно всеки има свое мнение по темата, което нямаме намерение да оспорваме. Ще изброим плюсове и минуси на двата вида автомобили, способни да използват наличното пространство по коренно противоположни начини. Пък всеки да си решава, ако е пред дилемата каква кола да вземе за семейството.            Пространство и комфорт, в много случаи съчетани с мощност. Говорим за SUV и комбита, като първите започват да натикват в ъгъла вторите. Много от най-големите пазари на Европа отбелязват ниша от едва 3,5 процента за комбито, някога любима семейна кола. Мача обърна терминаторът Toyota RAV4, чийто неудържим възход започна през 1994 година. И днес японската машина не пада надолу като продажби, дори когато се появиха електрическите конкуренти. Нека да открием силните и слабите страни , които обикновено се свързват със SUV и с комбита.

Въпреки че първите модели се появиха няколко години по-рано, както стана ясно, масовото разпространение на SUV започна да расте рязко в края на първото десетилетие на новото хилядолетие. Това е така, защото предлагането на различни варианти прогресивно се разшири. Започна от първоначалните SUV с максимални размери, характерни за ВИП персони. За да се стигне до компактни модели, достъпни за по-масовия купувач.            Днешният избор е огромен. От компактни SUV, идеални за придвижване из града, до спортни автомобили, насочени към скоростни разходки или дълги пътувания. С една дума, те са многофункционални. Доста офроудъри от миналото минаха в SUV отбора, например Suzuki Vitara или Land Rover Defender. Това е техен плюс пред комбитата, защото не се притесняват от по-лоши пътища, каквито милата ни родина предлага в изобилие. 

За високите хора вертикалното пространство, използвано от SUV, е допълнително предимство в сравнение със семейните автомобили. Особено за тези, които седят отзад. И накрая идва ефектът на безопасност, осигурен от повдигнатите SUV модели. Те носят на по-силни удари по пътя, да не дава Господ.

Оцелелите на пазара комбита, модерни и технологични, продължават да се фокусират върху успешното съчетание между между елегантност и динамика. Тук превъзхождат SUV, защото  реагират по-бързо при движение на волана или натискане на газта. Няма съмнение, комбито е по-стабилно от конкурента при завои. Производителите вече повдигат някои модели, точно за да се противопоставят на SUV по неравните пътища.

Що се отнася до вътрешното пространство, комбито може удобно да транспортират петима възрастни с куфарите, тъй като минималния капацитет на багажника винаги нахвърля 500 литра.               Оставайки на фронта на безопасността, в много случаи SUV-овете страдат от поведението на пътя, принуждавайки електрониката да се намесва по-често отколкото при комбитата. Това е така, защото по-голямото тегло и по-големият просвет се отразяват на колебанията на каросерията, особено при завиване и спиране. Що се отнася до видимостта , ако от една страна височината осигурява по-широк фронтален обзор, от друга прави по-трудно разпознаването на различни ограничители на трафика.

Теглото и размерите на SUV-овете също влияят върху потреблението и емисиите, които са по-високи от тези на комбитата в същия сегмент. Същото важи и за електрическите SUV , като пробегът се ограничава като цяло по-висок аеродинамичен коефициент в сравнение със семейните автомобили.  

 

fallback
  • #34
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #34 СУВ е удоволствие за хора с възможности - за другите има комби и само комби.
  • #33
    Митьо ( преди 7 месеца )
    Комби и само комби. Признал съм ги Е-класите модификация "Т". А ако е "124 300 ТД" от '95,направо е върха! Излишни пари за гориво и поддръжка не ми се дават.
  • #32
    ohoboho ( преди 7 месеца )
    Карането на СУВ е много по-готино, но който си харесва комбито, да си го кара.
  • #31
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #32 нищо не е 1 литър отгоре за удоволствието да шофираш сув. А ако гумите ще те съборят, да, не си за сув, карай си каквото е изгодно и по джоба. Не е нужно да убеждаваш всички, че нямаш средства.
  • #30
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Приятел караше седан на марка Х и го смени за кросоувър на същата марка със същия двигател но вече със 6 скорости. Резултат - на магистрала със 140 плюс 1 литър нагоре разхода + гуми на двойна цена ( от 16ки на 18ки )
  • #29
    анонимен ( преди 7 месеца )
    SUV - по-висок разход, по-скъпи гуми, по-твърда возия, по-висока цена нов, по-кофти пътно поведение. Иначе за малко ходене извън пътя - за риба и на село на нивата - са по-добри.
  • #28
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "И накрая идва ефектът на безопасност, осигурен от повдигнатите SUV модели. Те носят на по-силни удари по пътя, да не дава Господ." - абсолютно невярно. Особено когато се ударят SUV със SUV е далеч по-кофти от седан със седан. Доказано е многократно с тестове и се дължи на факта че SUV по-лесно се преобръщат при удар.
  • #27
    Владислав ( преди 7 месеца )
    Не, знам, но аз си харесвам комбито. Вярно, че е редно да сравняваме SUV и комби които са в един клас за да е честно. Няма как да сравниш пасат 9 например с Нисан кашкай. Просто смешно е. Аз лично повечето SUV-ове които съм виждал в София са паркетни и малки. Моето комби пасат 5 от 2002г побира точно 2 м секция като бутна седалките и затворя багажника. Мерих с рулетката и пак ще кажа, затворих багажника. Има бая комбита повдигнати от типа на all road и някой доста мощни.
  • #26
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    До #14Ти твърдиш, че CRV минало там, където Х5 не можело. Прегледай се някъде. Лично съм гледал в снега в планината как Х5 тегли CRV по нанагорнища в 2 педи сняг, а Х-са беше и без вериги
  • #25
    До номер 14 crv ( преди 7 месеца )
    Врабец стига хвали тази хонда
fallback
Последни