fallback

Комби срещу SUV – кой е по-добрият автомобил?

Toyota Rav 4 промени играта в битката на семейните коли

Комби или SUV? Сигурно всеки има свое мнение по темата, което нямаме намерение да оспорваме. Ще изброим плюсове и минуси на двата вида автомобили, способни да използват наличното пространство по коренно противоположни начини. Пък всеки да си решава, ако е пред дилемата каква кола да вземе за семейството.            Пространство и комфорт, в много случаи съчетани с мощност. Говорим за SUV и комбита, като първите започват да натикват в ъгъла вторите. Много от най-големите пазари на Европа отбелязват ниша от едва 3,5 процента за комбито, някога любима семейна кола. Мача обърна терминаторът Toyota RAV4, чийто неудържим възход започна през 1994 година. И днес японската машина не пада надолу като продажби, дори когато се появиха електрическите конкуренти. Нека да открием силните и слабите страни , които обикновено се свързват със SUV и с комбита.

Въпреки че първите модели се появиха няколко години по-рано, както стана ясно, масовото разпространение на SUV започна да расте рязко в края на първото десетилетие на новото хилядолетие. Това е така, защото предлагането на различни варианти прогресивно се разшири. Започна от първоначалните SUV с максимални размери, характерни за ВИП персони. За да се стигне до компактни модели, достъпни за по-масовия купувач.            Днешният избор е огромен. От компактни SUV, идеални за придвижване из града, до спортни автомобили, насочени към скоростни разходки или дълги пътувания. С една дума, те са многофункционални. Доста офроудъри от миналото минаха в SUV отбора, например Suzuki Vitara или Land Rover Defender. Това е техен плюс пред комбитата, защото не се притесняват от по-лоши пътища, каквито милата ни родина предлага в изобилие. 

За високите хора вертикалното пространство, използвано от SUV, е допълнително предимство в сравнение със семейните автомобили. Особено за тези, които седят отзад. И накрая идва ефектът на безопасност, осигурен от повдигнатите SUV модели. Те носят на по-силни удари по пътя, да не дава Господ.

Оцелелите на пазара комбита, модерни и технологични, продължават да се фокусират върху успешното съчетание между между елегантност и динамика. Тук превъзхождат SUV, защото  реагират по-бързо при движение на волана или натискане на газта. Няма съмнение, комбито е по-стабилно от конкурента при завои. Производителите вече повдигат някои модели, точно за да се противопоставят на SUV по неравните пътища.

Що се отнася до вътрешното пространство, комбито може удобно да транспортират петима възрастни с куфарите, тъй като минималния капацитет на багажника винаги нахвърля 500 литра.               Оставайки на фронта на безопасността, в много случаи SUV-овете страдат от поведението на пътя, принуждавайки електрониката да се намесва по-често отколкото при комбитата. Това е така, защото по-голямото тегло и по-големият просвет се отразяват на колебанията на каросерията, особено при завиване и спиране. Що се отнася до видимостта , ако от една страна височината осигурява по-широк фронтален обзор, от друга прави по-трудно разпознаването на различни ограничители на трафика.

Теглото и размерите на SUV-овете също влияят върху потреблението и емисиите, които са по-високи от тези на комбитата в същия сегмент. Същото важи и за електрическите SUV , като пробегът се ограничава като цяло по-висок аеродинамичен коефициент в сравнение със семейните автомобили.  

 

fallback
  • #14
    Оня с коня ( преди 7 месеца )
    Карам HONDA CR-V. Много удобен и практичен автомобил. Зимата се качвах до географският център на България над Габрово и Хондьо се качи без вериги в балкана, за разлика от лелите коли,между които имаше и комбита. А за прехвалени те паркетни лъвове, Х 5 и ML,само ще кажа ,че не можаха да минат от там,дето мина Хондата. Така ,че аз съм за SUV.
  • #13
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Други позитиви обаче почти няма
  • #12
    анонимен ( преди 7 месеца )
    За София специално мога да кажа два основни позитива на СУВ пред комби: ако обемът на багажника е еднакъв, СУВ винаги е малко по-къс. Другото е, че заради по-голямата височина при паркиране на кофти места не удряш гърнета и т.н. в разни камънаци (Манастирски ливади и т.н)
  • #11
    gojo ( преди 7 месеца )
    Това е разговор за цивилозавани държави където хората си купуват коли от магазина. У Бг нещата са други - каквото изпадне - хубаво комби, нов внос на400к км или 20 годишен сув на 500к км!!! Се тая! Караме с еднакво удоволствие!
  • #10
    Микробуси ( преди 7 месеца )
    За комбитата не знам, но "висок, удобен и комфортен" автомобил с много пространство се нарича "ван". Повишеният клирънс освен да затруднява качване-слизане и да намалява височината на прозорците друго не прави. Но, вановете се водят за "футболистките мамчета" според американсите филми и затова са низвергнати. Така че тия приказки за удобството и практичността на СУВовете са вятър работа. Гъзарията е водеща при тях.
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Истината е, че хората не правят практичен, а емоционален избор. Естествено, че единствено в България СУВ може да има предимство пред комби заради дупките. Ама тъй като кажеш, че имаш голяма жипка, някак си се чувстваш по-спокоен и подготвен за зомби апокалипсиса. Предполагам, че тъй се чустват тия дето си купуват Айго Х.А иначе аз винаги съм се чудил и на кого му трябва комби.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Като говорите за тая смешка терминатор раф4, дайте статистика с колко са намалели продажбите на комбита през 1994,1995г. спрямо 1993г. да речем. Щото терминаторът е съвсем друг и се казва Х5. Той затвърди показаното от МЛ и СУВ доби популярност. Дайте Рав 4 от 99та, и я сложете до Х5. Хайде моля, С МЛ, Х5, после и Х3 потребителите получиха коли 4х4, с мощности на бегачки, с доста за времето си екстри и отлични интериори и не малки багажници. Бързи, коли за асфалтов път, но и за недобри терени.
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Който се е качил на висок, удобен и комфортен автомобил никога няма да си вземе комби, правят го някои хора които си спестяват едни 20 хиляди лева с това комби и после цял живот ги е яд за огромната грешка.
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    bo, направи тук едно сравнение между А4 комби и Q5, по тези показатели, който ти си споменал.
  • #5
    bo ( преди 7 месеца )
    Естествено, че СУВ е по-практичния автомобил. Глупости недейте да ръсите, а погледнете реално. По-компактен за градски условия, ародинамиката им вече е много ниска, а разхода не е много по-голям от комбито. Всичко останало е в полза на СУВ.
fallback
Последни