IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен гигант преговаря да строи завод в Бургас

Делегация от китайската Dongfeng идва през април, за да договори условията

Dongfeng Motor Company започва преговори за строителство на завод за електрически автомобили в България, научи Automedia.bg. През април у нас ще пристигне делегация на китайския гигант начело с Ксие Киен, генерален мениджър на Dongfeng за европейския пазар. За място на евентуалния бъдещ завод е определена община Бургас, потвърди пред нас Юлиан Чебишев, шеф на българското представителство на Voyah и още три марки на Dongfeng. Предстоят срещи с кмета на Бургас Димитър Николов и с представители на правителството, стига да има такова, разбира се.
 
   
Dongfeng Nammi 01
  
     
Окончателният избор на Dongfeng за европейския им завод ще бъде направен между България и Италия, където правителството на Джорджа Мелони обеща сериозна подкрепа за привличане на нови автомобилни производства като компенсация за свиването на дейността на Stellantis. България обаче има някои сериозни предимства, коментира Чебишев: по-ниска цена на труда и по-добри данъчни закони, удобен достъп чрез пристанището в Бургас и възможност да се покрива Източна Европа, на която в Dongfeng гледат като на много перспективен пазар.
  
   
Dongfeng Nammi 01
Бюджетният електрически Nammi 01 е единият от двата модела, които може да се произвеждат в България
  
    
Но онова, което в най-голяма степен може да наклони везните в наша полза, е създаденото вече у нас сериозно производство на автомобилни компоненти. Преди броени дни Shanghai Unison Aluminium Products, която е партньор на Dongfeng, обяви изграждането на новия си завод за 35 млн. евро в село Радиново край Пловдив. В него ще се произвеждат алуминиеви панели за електромобили на няколко световни производителя.

Планът на Dongfeng е да изнесе в Европа производствата на два модела, които според китайците са особено подходящи за тукашния пазар. Първият е лансираният през януари Nammi 01 - малък електрически кросоувър с дължина 4 метра, който предлага съответно 330 и 430 км пробег с едно зареждане, в зависимост от батерията. По-достъпният вариант започва от едва 10 400 долара в Китай.
 
   
Voyah H37, Dongfeng
Шпионска снимка на бъдещия Voyah H37
  
   
Вторият ще е бъдещият компактен SUV на премиум марката Voyah, който засега е известен с кодово име H37. Появата му се очаква по-късно тази година, като тестови прототипи вече бяха засечени по китайските пътища, макар и под тежък камуфлаж. H37 ще стои в гамата под големия кросоувър Voyah Free и вероятно ще е по-достъпен като цена - от порядъка на 40,000 долара за китайския пазар=
  
   
Voyah H37, Dongfeng
Шпионска снимка на интериора на Voyah H37
  
    
Основана през 1969 във Вухан, Dongfeng Motor Corporation е един от трите държавни гиганта на китайското автомобилостроене, заедно със SAIC и FAW Group.

Китайските производители започват масово да си търсят локации за европейски заводи, за да улеснят инвазията си на тукашния пазар. BYD вече договори изграждането на фабрика за електромобили в Унгария, а Chery преговаря с правителствата на Испания и Италия.
  
  
Вижте още снимки на Nammi 01 - модела, който може да се прави у нас (ГАЛЕРИЯ):


 
   

 

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост до жоро ( преди 1 месец )
    ДОД има значение за това в какъв размер са инвестициите в конкретна страна и най-добрия пример е IT сектора у нас. Ако нямахме плосък данък в размер на 10%, този сектор от икономиката щеше да е по-малък. Нагледен пример е френския гигант Атос, чиито инвестиции в българския IT сектор са много сериозни. В бизнес плана им за България размера на подоходните данъци и наличието на плосък в размер на 10% има съществено значение. Между другото, това го знам от изпълнителния им директор за България
  • #17
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Китайците са в паника задръстени са от чроизведени коли които никой не купува.Само държавните дотации ги държат бад водата.Няма нужда да слушам доказани тапатди като Мъвк и Бъфет
  • #16
    5 rate up comment 7 rate down comment
    БЛАГОИЗТЕЗАР ( преди 1 месец )
    ВАРНА.СЪЩО.ИМА.ПРИСТАНИЩЕ.
  • #15
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Просто ни използват като аргумент в преговорите с Италия, за да изстискат по-добри условия. На всички е ясно, че тук няма как да се наемат няколко хиляди квалифицирани работници, а поддоставчици, макар и да има, не са достатъчно.
  • #14
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А защо не във Варна, Русе или Видин?
  • #13
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Реално ( преди 1 месец )
    Voyah Free в Китай е около 35 000 евро, в Русия - 55 000 евро. у нас - 69 000.евро. При това ценообразуване им пожелавам успех. А тези от Брюксел, още не са сложили защитни мита на китайците.
  • #12
    10 rate up comment 0 rate down comment
    до 11 ( преди 1 месец )
    Барем до заглавието да беше стигнал :D
  • #11
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Miro ( преди 1 месец )
    "Пак" ли ще е в Ловеч?
  • #10
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ще пропадне - Бургас са стари комунисти и гербери на власт.
  • #9
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При особеностите на българската корупция ми се струва, че и това ще пропадне! Дано не съм прав!