IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda счупи всички рекорди по приходи

Чешката компания е подобрила със 182% оперативната си печалба спрямо 2022

2023 e била най-силната финансова година за Skoda в цялата история на компанията, която днес е част от групата Volkswagen. В петък чешкият производител оповести официалните си резултати, които сочат смайващите 182.3% скок в оперативната печалба (до 1.8 милиарда евро), рекордни приходи в размер на 26.5 милиарда евро, и марж на печалбата от 6.7% - над двойно по-висок от този през 2022 (3%).
   
   
Skoda Epiq
Skoda Epiq ще се прави в завода на VW в Памплона, Испания
 
    
Skoda Auto е доставила 866 800 нови автомобила през миналата година до всичките си пазари по света, което е ръст от 18.5% на годишна база. Моделът с най-голямо увеличение в търсенето е електрическият Enyaq - 52%, или общо 81 700 доставени автомобила.

Холгер Петерс, финансовият шеф на Skoda, подчерта, че и общите приходи, и маржът на печалба са рекордни за марката. Според него маржът спокойно би достигнал и 7.5%, ако не бяха негативните ефекти от раздялата с активите в Русия. Доскоро подобни маржове в групата VW бяха достъпни единствено за премиум марките Audi и Porsche.
  
    
Skoda Epiq
  
     
"Още веднъж демонстрирахме колко устойчив и гъвкав е нашият бизнес", коментира главният изпълнителен директор на Skoda Клаус Целмер. Той потвърди, че след вече обявения малък електрически кросоувър Epiq, който ще се прави в Памплона, Испания, компанията ще лансира още четири изцяло електрически модела. След Epiq идва ред на компактния SUV Еlroq. За да се освободи капацитет за бъдещите модели в Квасини, производството на седана Superb е преместено в Братислава, където се прави и новият VW Passat.
  
   

 

0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Човек ( преди 1 месец )
    Какво се случи с цените последните 4 години все още не ми го побира главата. 2020г февруари от магазина изкарах Тойота Рав4 за 48к лева. Сега същия вариант не се предлага даже (бензин с ръчна кутия) а цените започват от над 65к за абсолютно същата кола. Както е тръгнало няма да сменям догодина, ще си я търкалям Тойотата още 5 години поне. Шкода Кодиак средно ниво на оборудване над 70к лв!? Не мерси.
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    aaa ( преди 1 месец )
    Колега, не си взимай Дачия на газ. Аз така си взех сандеро на газ, викам кво му плащаш ... направо ми скъса нервите... 120 000км (на 5г.) беше пълен леш (двигател за ремонт), всеки месец на сервизДизелите са им ОК, карат по над 200 000км
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Да ти кажа ли аз, от 2017 гледам за нова кола. 23 900лв. беше киа сийд 1.4 бензин, а Мазда 3- 29 000лв. После 2018-2019 щях да купя новата Мазда 3 за 40к, викам тия са луди с 10к отгоре. Ковид 2021, аре на газ да се возя Дачия Логан за 26к, после 2022 на салона, исках киа спортидж с отстъпка от 7% за 47к, срок на доставка 9 месеца или повече и покачване с до 10% на цената, това по договор. Сега ще купя новата Дъстър за 40к на газ и 5г. ще се возя. Всичко друго е над 56к, Кашкай, Спортидж, Шкода
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Homer Simpson ( преди 1 месец )
    Ми едното еФтино рено а другото еФтино аЛуди!
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Чудо ( преди 1 месец )
    Шкода и Дачия се скъсват да продават. Да се чуди човек как така.