Според Bloomberg и New York Times проектът Apple Car, електрическата кола на Apple, е прекратен. Това беше амбициозна инициатива, която погълна десет години и един милиард долара инвестиции от компанията.
В началото на 2020 г. шефовете на Apple са тествали прототипа на Apple Car - бял миниван със стъклен покрив, плъзгащи се врати и четири седалки. Очакваше се той да бъде пуснат на пазара до пет години с гигантски екран, мощна звукова система и накланящи се седалки. Но най-иновативната функция би била автономното шофиране от ниво 5 , базирано на специална операционна система, облачни услуги, без волани или педали. Само контролер или приложение за iPhone за ръчно управление при ниска скорост или в случай на спешност.
Bloomberg разкри още, че Apple са мислили да купят Tesla или да сформират съюз с Mercedes, BMW, Ford, Volkswagen, McLaren и други марки, но без да успеят. Следователно проектът Apple Car се провали поради липсата на опитен автомобилен партньор и технологичното предизвикателство за създаване на напълно автономно превозно средство без волан или педали. Но други големи технологични компании гледат с голям интерес към сектора на електрическите автомобили.
Технологичните гиганти, които правят коли (ГАЛЕРИЯ):
Копанията разширява ролята си на китайския автомобилен пазар, предлагайки алтернативни технологични решения на местните производители. Вместо да произвежда коли, Huawei се фокусира върху предоставянето на своята операционна система Harmony OS и устройства за подпомагане на водача. Те могат да подобрят производителността и безопасността на електрическите превозни средства. Huawei също формира съюзи с няколко китайски автомобилни марки, като Seres, Chery и Changan Automobile, за да създаде нови марки електрически превозни средства, които интегрират технологията на Huawei. Например Huawei и Seres стартираха марката Aito , която включва моделите M5, M7 и M9. Huawei също си сътрудничи с Chery за марката Luxeed и с Changan Automobile и Contemporary Amperex Technology за марката Avatr.