fallback

Mercedes Vision EQXX счупи собствения си рекорд за ефективност

Концептуалният модел измина 1010 км с едно зареждане на батерията

Концепцията за електрически автомобил на Mercedes - Vision EQXX, счупи собствения си рекорд за пробег и ефективност, изминавайки 1010 км с едно зареждане, похвалиха се от компанията-производител.

Това беше третото пътуване на автомобила на дълги разстояния след два предишни опита в Европа и вторият път, когато той изминава над 1000 км Той продължи 14,42 минути при средна от 79,3 км/ч. В края на теста бордовият компютър показва оставащ пробег от 309 км/ч, което означава, че общият пробег е 1318 км. Постигнатият разход на енергия е рекорден - 7,49 кВт/ч на 100 км.

Предишните два подобни теста на EQXX бяха от от Щутгарт (Германия) до Касис (Испания) - 1008 км, и от Щутгарт до Силвърстоун (Англия) - 1020 км. Тогава прототипът постигна разход на енергия съответно 8,75 кВт/ч на 100 км и 8,28 кВт/ч на 100 км.

Третото пътуване включваше градски и крайградски райони на Рияд и Дубай, с престой в интензивен трафик и шофиране по открити пътища през пустинята. Mercedes твърди, че истинската цел е била да се увеличи максимално ефективността и да се проучи топлинното управление на специално проектираната от компанията система за електромобили.

Инженерите от Щутгарт също така са анализирали работата на соларния покрив на автомобила, който се състои от 117 слънчеви клетки и поддържа системата за високо напрежение. През пустинята покривът поема 1,8 кВт/ч енергия, което според Mercedes добавя около 25 км допълнителен пробег.

Климатикът на EQXX – функция, която често оказва силно влияние върху обхвата на електрическите автомобили, е бил включен за цялото пътуване „с минимално отрицателно въздействие върху енергийната ефективност“, като е поддържан от новоразработена термопомпа. Тя се появи в Concept CLA Class, която беше представена на автомобилното изложение в Мюнхен през 2023 г. и ще намери място в бъдещите бъдещите електрически автомобили на Mercedes.

Vision EQXX се захранва от батерия с капацитет 100 кВт/ч. Задвижва се от единичен синхронен двигател с постоянен магнит с 241 к.с. и въртящ момент от 499 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,4 секунди.

 

fallback
  • #33
    До 34 ( преди 8 месеца )
    Каква скорост и защо смяташ, че е мижава? 78 км в час средна скорост в трафика в града в задръстването? Щом смяташ, че в задръстването ще ти е по-комфортно в голфа, никой не те кара да го сменяш зорлем с mercedes s клас. Засега е по желание.
  • #32
    Дъ Авиейтър ( преди 8 месеца )
    Кой би пътувал в тая консерва 1300км с такава мижава скорост
  • #31
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Източник статията :Ще се доверим ли на Tesla и Илон Мъск за ваксина срещу COVID-19?" Да проверим дали горивото има мощност според Гост#15 Гост"няма нужда да прехвърляш в енергия от там ти идва грешката.2,5 ЛИТРА ДАВАТ 25 kw МОЩНОСТ 12,5kw полезна 12,5 kw загуби при 50% кпд.при 40%кпд 10kw полезна 15kw загуби.спора беше колко kw е мощността и кпд при движение на пета с 50 км/ч.не се опитвай да ми се отмяташ и извърташ.зная ти номерата не се и опитвай.18:58 20.11.2020
  • #30
    до нобеловите лауреа ( преди 8 месеца )
    Също така да питам, ако един двигател работи 2 часа с 10 kW изходяща механична мощност, колко ще е изходящата мощност за двата часа? По вашите сметки трябва да е 20 kW. Аз смятам, че отговорът е 20 kWh механична енергия, които вие смятате че могат да се измерят само с електромер. Точно както, ако 2,5 л дизел бъдат изгорени за 2 часа в нафтов Котел, аз смятам че отделят 25 kWh топлинна енергия, А вие смятате 25 kW мощност. Съществува ли въобще понятието ЕНЕРГИЯ за вас или всичко е мощност?
  • #29
    до нобеловите лауреа ( преди 8 месеца )
    Господа антиелектрици, инженери и професори, така и не казахте дали ДВГ въобще някъде използва енергия или само мощност? Да питам за последно вярно ли е, че 1 литър дизел има 10 kWh енергия или 10 kW мощност? Аз продължавам да държа на тезата, че са 10 kWh ЕНЕРГИЯ, а мощността зависи от това за колко време ще се изгори този литър. Продължавам да твърдя че мощността се изчислява като се раздели ЕНЕРГИЯТА на времето, а не МОЩНОСТТА на времето. Вие още ли вярвате в обратното и смятате, че греша?
  • #28
    Гост ( преди 8 месеца )
    Адреналинката - електричка така и не схвана,двигателя има мощност,а не горивото.От горенето на определено количество гориво може да се получи определена мощност.
  • #27
    Гост ( преди 8 месеца )
    Адреналинката - електричка кара нафтенка Киа с разход квтч/100.Този мислител пренаписа физиката.Щом електрокара е с разход квтч/100,то всички ДВГ са така.
  • #26
    До Калоян ( преди 8 месеца )
    Тези над 14 часа шофиране всъщност включват голяма част градско шофиране, висене в трафик, включително и 2 часа престой на автомобила на място заради преминаване на граници и смяна на водача. Това е смесен разход при всякакви обстоятелства.
  • #25
    Калоян ( преди 8 месеца )
    Кой кара с 80км на дълъг път карам Tesla Model S Plaid и аз минавам над 400 мили с 80 км в час. Пълни глупости!!!
  • #24
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Осъзнавате ли, че тези 1000 километра са изминати за 14 часа и 40 минути с еквивалент на 9 литра бензин? 9 на 1 000 километра а не 9 на 100. Осъзнавате ли, че ако качат един бензинов mercedes на платформа, запалят двигателя за да работи климатика и го дърпат плътно след електрическия mercedes, за същите 14 часа ще изхарчи повече от 9 l гориво? На практика електрическия mercedes при движение харчи по-малко от климатика на бензиновия без да е минал и километър. Дали бъдещето е електрическо?
fallback
Последни