fallback

Mercedes Vision EQXX счупи собствения си рекорд за ефективност

Концептуалният модел измина 1010 км с едно зареждане на батерията

Концепцията за електрически автомобил на Mercedes - Vision EQXX, счупи собствения си рекорд за пробег и ефективност, изминавайки 1010 км с едно зареждане, похвалиха се от компанията-производител.

Това беше третото пътуване на автомобила на дълги разстояния след два предишни опита в Европа и вторият път, когато той изминава над 1000 км Той продължи 14,42 минути при средна от 79,3 км/ч. В края на теста бордовият компютър показва оставащ пробег от 309 км/ч, което означава, че общият пробег е 1318 км. Постигнатият разход на енергия е рекорден - 7,49 кВт/ч на 100 км.

Предишните два подобни теста на EQXX бяха от от Щутгарт (Германия) до Касис (Испания) - 1008 км, и от Щутгарт до Силвърстоун (Англия) - 1020 км. Тогава прототипът постигна разход на енергия съответно 8,75 кВт/ч на 100 км и 8,28 кВт/ч на 100 км.

Третото пътуване включваше градски и крайградски райони на Рияд и Дубай, с престой в интензивен трафик и шофиране по открити пътища през пустинята. Mercedes твърди, че истинската цел е била да се увеличи максимално ефективността и да се проучи топлинното управление на специално проектираната от компанията система за електромобили.

Инженерите от Щутгарт също така са анализирали работата на соларния покрив на автомобила, който се състои от 117 слънчеви клетки и поддържа системата за високо напрежение. През пустинята покривът поема 1,8 кВт/ч енергия, което според Mercedes добавя около 25 км допълнителен пробег.

Климатикът на EQXX – функция, която често оказва силно влияние върху обхвата на електрическите автомобили, е бил включен за цялото пътуване „с минимално отрицателно въздействие върху енергийната ефективност“, като е поддържан от новоразработена термопомпа. Тя се появи в Concept CLA Class, която беше представена на автомобилното изложение в Мюнхен през 2023 г. и ще намери място в бъдещите бъдещите електрически автомобили на Mercedes.

Vision EQXX се захранва от батерия с капацитет 100 кВт/ч. Задвижва се от единичен синхронен двигател с постоянен магнит с 241 к.с. и въртящ момент от 499 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,4 секунди.

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да резюмираме, 1000 километра изминати за 14,42 минути с оставащ пробег 309 км в час. Логично звучи за някой антиелектрик и противоречащо на всички физични и математически закони, за тези които ги знаят.
  • #2
    Дежавю ( преди 2 месеца )
    "той изминава над 1000 км Той продължи 14,42 минути при средна от 79,3 км/ч. В края на теста бордовият компютър показва оставащ пробег от 309 км/ч, което означава, че общият пробег е 1318 км. " Тази статия все едно турбо и Гост са я писали. Само те са способни да кажат че горивото има мощност за 100 километра. Примерно 25 kW мощност да разделят на два часа и пак да получат мощност в киловати - 12,5 kW входяща мощност от горивото за 23,45 киловата изходяща механична мощност на изходът на дви.
  • #1
    Мемфис ( преди 2 месеца )
    Мерцедес винаги е бил еталона! Всички останали плагиатстват!
fallback
Последни