Германският производител Mercedes-Benz ще предефинира най-ниското ниво на своята моделна гама с напълно нов компактен седан. Луксозният електромобил ще отбележи дебюта на новите платформа и информационно-развлекателна система за марката, като една от основните му задачи ще бъде да се конкурира с най-евтината Tesla (поне към момента) – Model 3.
Подробности за новия седан бяха разкрити от британското издание AutoExpress, което публикува и свое виждане за външния вид на автомобила. Дизайнът, както и повечето технологии, ще бъдат взаимствани от концептуалния автомобил Vision EQXX, който предлага рекордна аеродинамика и се фокусира върху увеличаване на ефективността за осигуряване на по-голям пробег.
Бъдещият модел ще бъде изграден на плагформата MMA, като това ще бъде от ключово значение, тъй като някои от технологиите на EQXX (осигуряващи 95% ефективност), електрониката за контрол на мощността и други функции могат да бъдат използвани и при серийно автомобили. Всичко това, разбира се, ще бъде подчинено на идеята за намаляване на съпротивлението и увеличение на пробега.
Батерията, електромоторите и някои други основни компоненти от EQXX ще бъдат прехвърлени както на новия седан, така и на други бъдещи серийни модели на Mercedes, потвърждава и главният технологичен директор на марката – Маркус Шефер. Според него, целта е резултатите, постигнати от концептуалния автомобил, да бъдат пренесени и на серийните коли.
В съответствие с проекта EQXX, Mercedes изрично се фокусира върху идеята за „по-голям обхват, постигнат с по-малки батерии“. Това означава постигане на по-висока енергийна плътност от батериите в сравнение с Tesla Model 3. В същото време пробегът трябва да надхвърли 524 км, което е най-доброто постижение на Mercedes, предлагано в момента от EQA SUV.
Голям технологичен пробив се очаква и при информационно-развлекателната система, тъй като новата кола ще отбележи и дебюта на MB.OS – новата информационно-развлекателната система на Mercedes. Новият модел вероятно ще предложи широкоекранно дигитален табло и инфоразвлекателен панел, като системата работи с нов тип процесор. Благодарение на него, компютърът съхранява задачи и ги изпълнява наведнъж, след като бъде достигнат определен праг, спестявайки енергия и увеличавайки обхвата на шофиране в процеса.
За разлика от конкуренти като Volvo и Polestar, които се свързаха с Google за техния софтуер за информационно-развлекателна система, германската фирма се заема сама с разработването на MB.OS, тъй като иска да притежава собствена операционна система за безопасност и сигурност.